Reklama w Google Shopping jest złożonym procesem i wymaga założenia zarówno konta w Merchant Center, jak i aktywnej kampanii Google Ads. Aby skutecznie prowadzić swoją reklamę, Dealavo zapewnia potężne analizy rynkowe, które pomogą stworzyć dodatkowy feed na Twoim koncie Merchant Center, wzmacniając pozycję produktów z konkurencyjnymi cenami.
Czym jest Dealavo
Śledzenie cen jest istotną częścią prowadzenia udanego biznesu. Zbierając i analizując dane o cenach konkurencji, można lepiej dopasować własne oferty i strategie cenowe, aby zwiększyć rentowność w ramach poszczególnych sklepów, kont sprzedażowych takich jak Amazon czy Allegro, porównywarek cen – a nawet własnych sklepów stacjonarnych. Aby proces ten przebiegał sprawnie i nie stanowił codziennej żmudnej pracy – wykorzystanie rozwiązań programowych, takich jak Dealavo, powinno stać się standardową praktyką, zwłaszcza w przypadku sklepów z dużą liczbą numerów EAN czy SKU.
Aplikacja do analizy cen konkurencji Dealavo pomoże Ci zatem:
- zestawić ceny Twoich produktów z cenami Twojej konkurencji,
- w przejrzysty sposób pokazać wyniki tej analizy,
- automatycznie aktualizować analizę,
- dać możliwość zastosowania dynamicznych cen (dynamic pricing), czyli wdrożenia reguł cenowych, które spowodują automatyczne dopasowanie cen do cen Twojej konkurencji,
- skonfigurować powiadomienia i alerty sygnalizujące zmiany rynkowe,
- i dużo więcej…
Panel Dealavo pozwoli Ci analizować ceny historyczne Twoich konkurentów, aktualne promocje i trendy rynkowe. Źródło: dealavo.com/pl.
Zobacz w pełnym rozmiarze
Czy już się domyślasz, w jaki sposób takiego typu dane wpływają na rentowność reklam w Google Shopping? Tak właśnie – pozwolą one na analizę cen rynkowych na wielu platformach sprzedażowych jednocześnie i promocję tych produktów, które cechuje najatrakcyjniejsza cena.
Dlaczego Google Shopping jest tak dobrze konwertującą reklamą?
W przypadku reklam Google Shopping, użytkownicy z dużym prawdopodobieństwem mają zamiar zakupu tuż po kliknięciu w reklamę, aktywnie poszukując pożądanego produktu. Na przykład w reklamach Facebook Ads podejście użytkowników jest bardziej proaktywne – reklamodawcy muszą dostosować swoje produkty specjalnie w celu dopasowania profili potencjalnych klientów.
W Google zaś, po wpisaniu konkretnego zapytania, np. „czerwone Nike Air Max Pegasus rozmiar 42”, kupujący powinni spodziewać się reklam ze zdjęciami produktu, ceną i wszelkimi ofertami specjalnymi lub kosztami wysyłki związanymi z nimi od wielu konkurentów jednocześnie.
Użytkownik już na etapie wyszukiwania jest w stanie porównać oferowany przez nas produkt z ofertą konkurencji. Decydując się na kliknięcie, już po części dokonał wyboru (a jeśli zrezygnuje z zakupu – dopadnie go remarketing serwowany przez reklamy Google Shopping).
W reklamach Google Shopping użytkownik podejmuje decyzję o kliknięciu na podstawie takich cech jak: cena, nazwa, obrazek, informacja dodatkowa (np. SALE), oceny użytkowników, koszt przesyłki, nazwa sklepu.
Źródło obrazka: google.com.
Analizując badania nad reklamami Google Shopping, spostrzegamy, że spada przywiązanie klientów do określonych marek. Według danych Google, zapytania generyczne w UK, takie jak „podkład nawilżający” i „najlepsza sofa”, rosną szybciej niż zapytania brandowe. Jednocześnie Google odnotowało 40% wzrost wyszukiwań ubrań w konkretnych kolorach (styczeń 2019 – sierpień 2022). To sugeruje, że użytkownicy szukają konkretnych cech produktów – nie patrząc na to, kto je sprzedaje.
Podsumowując, konsumenci – ze względu na większy niż kiedykolwiek wybór – są bardziej skłonni do odejścia od swoich ulubionych marek. W rezultacie kupujący są bardziej kapryśni niż w poprzednich latach.
We wspólnym badaniu z Trinity McQueen, Google stwierdza, że 51% kupujących produkty z branży odzieżowej próbowało nowej marki w 2022 roku. Wskaźnik ten wzrósł z 24% w 2020 roku i 34% w 2021 roku.
W jaki sposób nowa usługa Dealavo wspomoże Twoją sprzedaż w Google Shopping?
Jak podaje producent, usługa ROAS Booster zwiększy efektywność kampanii reklam w Google Shopping poprzez analizę cen rynkowych. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu kilku kroków:
- skorzystania z usługi monitorowanie cen z Dealavo,
- wdrożenia w swoim koncie Merchant Center specjalnego suplemental feed dostarczonego od Dealavo,
- obrania strategii postępowania z konkurencyjnymi produktami i zestawieniu ich z rentownością sprzedaży po określonej marży (np. nacisk na promocję produktów najtańszych na rynku i sprzedaż w dużej ilości),
- optymalizacji konfiguracji w Google Ads.
Wyniki kampanii prowadzonych z Adrenaline.pl, Agrosimex i Adsright dają duże przesłanki do stwierdzenia, że prawidłowo wykorzystane dane zwiększą Twój ROAS z kampanii w Google Shopping.
Nie wierzysz? Przekonaj się sam – zamów rozmowę ze specjalistami Dealavo.
Na koniec zobacz case study Dealavo wykonane ze sklepem internetowym Adrenaline.pl oraz agencją Binarest:
ROAS Booster firmy Dealavo pojawił się również na Product Huncie. Zachęcamy do głosowania na polski startup.
Artykuł sponsorowany powstał na zlecenie Dealavo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS