A A+ A++

Reklama w Google Shopping jest złożonym procesem i wymaga założenia zarówno konta w Merchant Center, jak i aktywnej kampanii Google Ads. Aby skutecznie prowadzić swoją reklamę, Dealavo zapewnia potężne analizy rynkowe, które pomogą stworzyć dodatkowy feed na Twoim koncie Merchant Center, wzmacniając pozycję produktów z konkurencyjnymi cenami. 

Czym jest Dealavo

Śledzenie cen jest istotną częścią prowadzenia udanego biznesu. Zbierając i analizując dane o cenach konkurencji, można lepiej dopasować własne oferty i strategie cenowe, aby zwiększyć rentowność w ramach poszczególnych sklepów, kont sprzedażowych takich jak Amazon czy Allegro, porównywarek cen – a nawet własnych sklepów stacjonarnych. Aby proces ten przebiegał sprawnie i nie stanowił codziennej żmudnej pracy – wykorzystanie rozwiązań programowych, takich jak Dealavo, powinno stać się standardową praktyką, zwłaszcza w przypadku sklepów z dużą liczbą numerów EAN czy SKU.

Aplikacja do analizy cen konkurencji Dealavo pomoże Ci zatem:

  • zestawić ceny Twoich produktów z cenami Twojej konkurencji,
  • w przejrzysty sposób pokazać wyniki tej analizy,
  • automatycznie aktualizować analizę,
  • dać możliwość zastosowania dynamicznych cen (dynamic pricing), czyli wdrożenia reguł cenowych, które spowodują automatyczne dopasowanie cen do cen Twojej konkurencji,
  • skonfigurować powiadomienia i alerty sygnalizujące zmiany rynkowe,
  • i dużo więcej…

Panel Dealavo pozwoli Ci analizować ceny historyczne Twoich konkurentów, aktualne promocje i trendy rynkowe. Źródło: dealavo.com/pl.
Zobacz w pełnym rozmiarze

Czy już się domyślasz, w jaki sposób takiego typu dane wpływają na rentowność reklam w Google Shopping? Tak właśnie – pozwolą one na analizę cen rynkowych na wielu platformach sprzedażowych jednocześnie i promocję tych produktów, które cechuje najatrakcyjniejsza cena.   

Dlaczego Google Shopping jest tak dobrze konwertującą reklamą?

W przypadku reklam Google Shopping, użytkownicy z dużym prawdopodobieństwem mają zamiar zakupu tuż po kliknięciu w reklamę, aktywnie poszukując pożądanego produktu. Na przykład w reklamach Facebook Ads podejście użytkowników jest bardziej proaktywne – reklamodawcy muszą dostosować swoje produkty specjalnie w celu dopasowania profili potencjalnych klientów. 

W Google zaś, po wpisaniu konkretnego zapytania, np. „czerwone Nike Air Max Pegasus rozmiar 42”, kupujący powinni spodziewać się reklam ze zdjęciami produktu, ceną i wszelkimi ofertami specjalnymi lub kosztami wysyłki związanymi z nimi od wielu konkurentów jednocześnie.

Użytkownik już na etapie wyszukiwania jest w stanie porównać oferowany przez nas produkt z ofertą konkurencji. Decydując się na kliknięcie, już po części dokonał wyboru (a jeśli zrezygnuje z zakupu – dopadnie go remarketing serwowany przez reklamy Google Shopping).

W reklamach Google Shopping użytkownik podejmuje decyzję o kliknięciu na podstawie takich cech jak: cena, nazwa, obrazek, informacja dodatkowa (np. SALE), oceny użytkowników, koszt przesyłki, nazwa sklepu.
Źródło obrazka: google.com.

Analizując badania nad reklamami Google Shopping, spostrzegamy, że spada przywiązanie klientów do określonych marek. Według danych Google, zapytania generyczne w UK, takie jak „podkład nawilżający” i „najlepsza sofa”, rosną szybciej niż zapytania brandowe. Jednocześnie Google odnotowało 40% wzrost wyszukiwań ubrań w konkretnych kolorach (styczeń 2019 – sierpień 2022). To sugeruje, że użytkownicy szukają konkretnych cech produktów – nie patrząc na to, kto je sprzedaje.

Podsumowując, konsumenci – ze względu na większy niż kiedykolwiek wybór – są bardziej skłonni do odejścia od swoich ulubionych marek. W rezultacie kupujący są bardziej kapryśni niż w poprzednich latach. 

We wspólnym badaniu z Trinity McQueen, Google stwierdza, że 51% kupujących produkty z branży odzieżowej próbowało nowej marki w 2022 roku. Wskaźnik ten wzrósł z 24% w 2020 roku i 34% w 2021 roku.

W jaki sposób nowa usługa Dealavo wspomoże Twoją sprzedaż w Google Shopping?

Jak podaje producent, usługa ROAS Booster zwiększy efektywność kampanii reklam w Google Shopping poprzez analizę cen rynkowych. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu kilku kroków:

  1. skorzystania z usługi monitorowanie cen z Dealavo,
  2. wdrożenia w swoim koncie Merchant Center specjalnego suplemental feed dostarczonego od Dealavo,
  3. obrania strategii postępowania z konkurencyjnymi produktami i zestawieniu ich z rentownością sprzedaży po określonej marży (np. nacisk na promocję produktów najtańszych na rynku i sprzedaż w dużej ilości),
  4. optymalizacji konfiguracji w Google Ads.

Wyniki kampanii prowadzonych z Adrenaline.pl, Agrosimex i Adsright dają duże przesłanki do stwierdzenia, że prawidłowo wykorzystane dane zwiększą Twój ROAS z kampanii w Google Shopping.

Nie wierzysz? Przekonaj się sam – zamów rozmowę ze specjalistami Dealavo.

Na koniec zobacz case study Dealavo wykonane ze sklepem internetowym Adrenaline.pl oraz agencją Binarest:

ROAS Booster firmy Dealavo pojawił się również na Product Huncie. Zachęcamy do głosowania na polski startup.

Artykuł sponsorowany powstał na zlecenie Dealavo.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWitold Chwastyniak: Widzę mały pozytyw z gry
Następny artykułUprzątnęli stawy i rowy na Kalnie [FOTO]