A A+ A++

Wysokość stóp procentowych jest tylko jednym z elementów, który ma wpływ na decyzje zakupowe na rynku mieszkaniowym. Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson zaznacza jednak, że kolejne decyzje RPP, jeśli nie przyniosły większego obciążenia finansowego, to na pewno wywołały efekt psychologiczny.

Autor: housemarket.pl 24 listopada 2021 10:14

Jak zaznacza Andrzej Gutowski, klienci znacznie ostrożniej podchodzą do zakupów mieszkaniowych. Wybierają mieszkania z większą rozwagą i poświęcają więcej czasu na podjęcie ostatecznej decyzji. Częściej też decydują się na mniejszy metraż, z obawy przez zaciąganiem kredytów na wysokie kwoty.

Andrzej Gutowski dodaje, że na stałym poziomie utrzymuje się też popyt na mieszkania z myślą o inwestycji. Jak wyjaśnia, mogłyby go zmniejszyć dalsze, skokowe podwyżki, ale – jak mówi – należy pamiętać, że wysokość stóp procentowych jest tylko jednym z czynników, który decyduje o zakupie mieszkania. Innymi są rosnące wynagrodzenia, stabilność pracy oraz zmniejszające się bezrobocie, a także bliskie Polakom przekonanie o bezpieczeństwie lokowania gotówki w nieruchomości.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Nasze statystyki sprzedażowe pokazują, że 60-70 proc. naszych klientów kupuje mieszkania na kredyt. Po pierwszej podwyżce stóp procentowych nie zauważyliśmy, żeby mieli kłopot z uzyskaniem finansowania, ale po drugiej podwyżce widzimy już takie trudności. Zarówno klienci, jak i banki działają ostrożnie i zachowawczo – podsumowuje Andrzej Gutowski.

Źródło: wypowiedz dla dompress.pl 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł04 grudnia: Moto – Mikołaje 2021 – Kudowa-Zdrój
Następny artykułPolicjanci spotkali się z uczniami klas mundurowych