A A+ A++

AMD zapowiedziało drugą generację technologi FSR, czyli FidelityFX Super Resolution 2.0. Ta powinna zadebiutować już w 2 kwartale 2022, oferując duży skok jakościowy w stosunku do pierwszej wersji, a to za sprawą implementacji nowych technologii.

FSR 2.0 będzie oferować w obsługiwanych grach większą liczbę klatek na sekundę w oparciu o dane temporalne i zoptymalizowane wygładzanie krawędzi. Dzięki temu jakość obrazu powinna być podobna lub nawet lepsza niż natywnie bez konieczności stosowania specjalnego sprzętu do uczenia maszynowego. Technologia będzie również zawierać antyaliasing, znacznie poprawiając jakość w porównaniu z FSR 1.0.

FSR 2.0 będzie oferować w obsługiwanych grach większą liczbę klatek na sekundę w oparciu o dane temporalne i zoptymalizowane wygładzanie krawędzi.

„Znakomity sprzęt wymaga niezwykłego oprogramowania. Najnowsza wersja AMD Software Adrenalin Edition uzbraja graczy w solidne wsparcie od „dnia zerowego” przy premierach nowych gier oraz w regularne ulepszenia wydajności, które przekładają się na 15% wzrost wydajności w porównaniu do zeszłorocznej wersji – powiedział Frank Azor, główny architekt rozwiązań dla graczy w AMD. – FSR 2.0 wlewa nowe życie w karty graficzne obecnej generacji, zwiększając wydajność i zapewniając jeszcze lepsze doznania. Te technologie ożywiają gry, więc będziemy w dalszym ciągu dostarczać mocne i innowacyjne funkcje i możliwości, które przesuwają granice wciągającej rozgrywki”.

W przeciwieństwie do NVIDIA DLSS i Intel XeSS AMD FSR 2.0 nie będzie polegać na algorytmach uczenia maszynowego, co oznacza, że ​​nie są tu wymagane odpowiedniki rdzeni Tensor ani akceleracja XMX. Co więcej, podobnie do pierwszej wersji AMD FSR także FSR 2.0 będzie działać na wielu modelach kart graficznych AMD i konkurencji. Jedną z pierwszych gier obsługujących FSR 2.0 będzie DEATHLOOP od Arkane Studios i Bethesda. Próbka możliwości FSR 2.0 w tej grze została udostępniona przez Czerwonych (patrz powyżej) i możemy zobaczyć na niej porównanie trybu wydajności i jakości w zestawieniu do natywnego 4K i FSR 1.0. Technologie skalowania często lepiej wypadają na statycznych obrazach, dlatego AMD udostępniło również wideo z Deathloopa, ale jest to raczej mało dynamiczny fragment:

Firma potwierdziła, że ​​FSR 2.0 będzie podążał śladami FSR 1.0 w zakresie rozwiązań open-source. Kod technologii będzie dostępny na stronie GPUOpen, aby programiści mogli zintegrować go z istniejącymi i nowymi tytułami. Szczegóły o FSR 2.0 zostaną ujawnione 23 marca w trakcie Game Developers Conference 2022. Polecamy także uwadze wpis na blogu AMD, który szerzej omawia FSR 2.0.

Zobacz także:





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa co zwrócić uwagę, wybierając buty do I Komunii Świętej dla dziecka?
Następny artykułTo już przeszło dwa tygodnie pobytu ukraińskich dzieci i młodzieży w Garczynie i Wygoninie