A A+ A++

Kolejny przewoźnik kolejowy wchodzi w przewozy intermodalne.

Pesa przekazała 20 maja pierwszą z trzech lokomotyw Gama Marathon, które spółka RCP zamówiła dla firmy Alza Cargo. To polski przewoźnik towarowy zajmujący się spedycją i transportem na terenie Polski i Europy. Firma specjalizuje się w przewozach kontenerowych, kruszywach i przesyłkach ponadgabarytowych. Jej zarząd zakłada rozwój transportu intermodalnego.

Czytaj więcej w: Intermodalne połączenia na wszystkich kierunkach

Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni. – W Alza Cargo stawiamy na rozwiązania przyjazne środowisku, dla nas i naszych klientów kluczowe znaczenie ma terminowość dostaw, a zwłaszcza  czas obsługi i operowania w terminalach lądowych i w portach. Lokomotywy Gama Marathon dzięki modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom – zapewnił podczas przekazania pojazdu członek zarządu Alza Cargo Wojciech Nastawny.

Czytaj więcej w: Chińska spółka wynajęła w polskiej firmie niemieckie lokomotywy

RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym. Spółka dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy wyprodukowane przez Pesa. – Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewoźnicy kolejowi – podkreśla prezes spółki Ireneusz Kozłowski. RCP będzie miał we wrześniu 34 pojazdy.

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach lub kopalniach. – Dzięki wykorzystaniu modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. To praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci – dodaje członek zarządu, dyrektor sprzedaży Pesa Bydgoszcz Maciej Maciejewski.

Czytaj więcej w: Premiera wodorowej lokomotywy Pesy w tym roku

Pesa konsekwentnie rozwija platformę Gama. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce spółka zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. Lokomotywa powstała we współpracy z PKP InterCity.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKucharze i kelnerzy poszukiwani. Brakuje chętnych do pracy w gastronomii
Następny artykułKatarzyna TS: Zasłużona klęska Narodowego Programu Szczepień