A A+ A++

Szef zespołu Alpine, Otmar Szafnauer, ostrzegł Formułę 1 przed „cementowaniem” przewagi najlepszych zespołów poprzez włączanie projektów krytycznej infrastruktury do obecnego limitu kosztów.

Podczas gdy limit kosztów był chwalony za zbliżanie do siebie zespołów i sprawianie, że Formuła 1 jest bardziej zrównoważona z finansowego punktu widzenia, tradycyjne najlepsze zespoły z ich istniejącą infrastrukturą nadal mają przewagę.

Ponieważ większość projektów infrastrukturalnych, związanych z wydajnością, jest uwzględniona w limicie budżetowym, zespoły mają niewiele miejsca na nadrobienie zaległości bez drastycznych kompromisów w innych miejscach.

Wyjątkiem jest budowa nowego tunelu aerodynamicznego, który został zwolniony z limitu kosztów, z czego skorzystał już Aston Martin.

Czytaj również:

Inne, duże zakupy, potrzebne zespołom środka stawki do nadrobienia zaległości, mieszczą się w limitach kosztów i dodatkowych 36 milionach dolarów nakładów inwestycyjnych w ciągu czterech lat, między 2022 a 2025 rokiem.

Zespoły takie jak Alpine i Williams poruszyły już tę kwestię na ostatnich spotkaniach Komisji F1, a szef zespołu Alpine wezwał F1, aby nie zaniedbywała infrastruktury mniejszych ekip w porównaniu z zespołami takimi jak Red Bull, Ferrari i Mercedes.

– Musimy przekonać FIA, aby zezwoliła na pewną infrastrukturę, której potrzebują wszystkie zespoły, aby być konkurencyjnymi lub wyrównać szanse bez uwzględniania limitu kosztów. W przeciwnym razie stworzyłbyś nierówność w infrastrukturze, ponieważ mamy limit kosztów dla inwestycji – przyznał Szafnauer.

Szafnauer przekonuje, że niektóre projekty będą niezbędne dla wszystkich zespołów od 2026 roku, ze względu na nowe przepisy dotyczące silników. Zmiana układu hybrydowego na znacznie mocniejsze MGU-K i pozbycie się systemu MGU-H wymaga od Alpine zbudowania nowego stanowiska.

Pierre Gasly, Alpine A523

Photo by: Jake Grant / Motorsport Images

Jeśli ten projekt nie przekroczy budżetu, poważnie wpłynie to na zdolność zespołów do rozwijania swoich samochodów w innych sferach.

– Część pułapu kosztów inwestycji trzeba przeznaczyć na regulacje. Na przykład do nowych przepisów na sezon 2026 potrzebujemy nowej hamowni. Ta, którą mamy teraz, nie wystarczy, więc musimy wydać te pieniądze. A kiedy wydajesz pieniądze na nową hamownię, nie starcza ci na inne rzeczy – wyjaśnia Szafnauer.

Czytaj również:

– Więc FIA musi zezwolić na to, aby część infrastruktury, która jest wymagana dla wszystkich, znajdowała się poza limitem kosztów. Zezwolili na tunel aerodynamiczny Astona Martina, w przeciwnym razie nigdy nie byłoby nas stać na nowy tunel. Jeśli limit kosztów inwestycji wynosi 36 milionów, tunel aerodynamiczny będzie kosztował 70 milionów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЛедь не заїкалася: Скабєєва тривожно побідкалася на “жахи” на Бєлгородщині
Następny artykułБоррель: Не можна ставити знак рівності між агресором і його жертвою