A A+ A++

Informacje dodatkowe:

ZARZĄDZENIE Nr 133/2019

Wójta Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 9 grudnia 2019r.

 

 

w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński

w 2019 roku.

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2019. 506 ze zm.) oraz art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst Dz.U.2019.351) oraz zarządzenie nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28.10.2013 r w sprawie wprowadzenie instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim, zarządzam, co następuje:

§ 1

 

Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

  1. Joanna KIERSNOWSKA – przewodniczący

  2. Grażyna GAJOS – członek

  3. Danuta GAJDAMOWICZ – członek

 

w terminie od dnia 10.12.2019r. do dnia 15.01.2020 r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

 

  1. Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku Urzędzie Gminy
    w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

  1. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2019r.

 

§ 3

 

Inwentaryzacja należy objąć następujące składniki majątkowe:

 

 

  1. Materiały,

  2. Środki pieniężne,

  3. Należności i zobowiązania,

  4. Druki ścisłego zarachowania,

  5. Środki trwałe w budowie,

  6. Mienie użyczone,

    1. Własne,

    2. Obce

  7. Grunty.

§ 4

 

  1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1,4 i 6a należy spisać na arkuszach spisu z natury.

  2. Inwentaryzację składników majątku wymienione w § 3 pkt 6b należy przeprowadzić w drodze uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wykazanych w księgach rachunkowych stanu aktywów.

  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.

  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów oraz weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.

  5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.

  6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.

  7. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald oraz weryfikacji wyznaczam pracowników księgowości.

  8. Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.

  9. Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie
    z załącznikiem nr 1.

 

§ 5

 

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie księgowości
w terminie do dnia 13.12.2019r.

 

 

§ 6

 

Zobowiązuje komisję do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,

  2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,

  3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,

  4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,

  5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego

w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.

 

§ 7

 

Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

 

§ 8

 

Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi Gminy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZapłacą więcej za śmieci [W bieżącym wydaniu TN]
Następny artykułBożena Szczypiór za Danutę Papaj. Kielce już oficjalnie mają nowego wiceprezydenta