A A+ A++

Grudzień był bardzo aktywny w Tuluzie, Airbus wydawał klientom niemal po 3 samoloty dziennie i według kilku źródeł osiągnął w całym roku liczbę 607 samolotów. Ostateczny wynik, po zakończeniu audytu, może wynieść 610-615 sztuk — twierdzi „La Tribune”. Bloomberg podał liczbę 610, Reuter stwierdził, że jest to ponad 600. Po dobrym I półroczu, gdy klienci odebrali 300 sztuk (wobec niecałych 200 rok wcześniej), prezes Guillaume Faury podwyższył roczny plan dostaw do 600 maszyn z wcześniejszego poziomu 588, podobnie jak w 2020 r.

Nie jest też znana ostateczna proporcja poszczególnych modeli, ale ogromną większość stanowiły samoloty wąskokadłubowe z rodziny A320neo. Po 11 miesiącach było ich niemal 90 proc. z dostarczonych 518 sztuk, w tym 225 A320neo i 167 A321neo. W segmencie samolotów szerokokadłubowych było ok. 40 A350 i mniej niż 20 A330.

Boeing zwiększył ponad dwukrotnie wielkość swych dostaw wobec 2020 r. Uziemienie MAX-ów na świecie sprawiło, że w 2020 r. wydał tylko 157 sztuk, w 2021 r. powinno ich być ok. 350, bo po 11 miesiącach koncern dostarczył 302. W dalszym ciągu nie przekazuje klientom B787 Dreamliner z powodu różnych problemów konstrukcyjnych. Segment szerokokadłubowy reprezentowały tylko B767, klienci dostali 30 sztuk w wersji cargo i latające cysterny dla wojska.

Amerykanie wypadli … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTVP Głos Regionów Interwencja – znów na żywo z Jaworzna
Następny artykułPrezydent podpisał ustawę ułatwiającą ściąganie imigrantów