A A+ A++

Airbus rozmawia regularnie z władzami Francji, ale ma dość środków finansowych na sprostanie kryzysowi wywołanemu przez pandemię — oświadczył prezes Guillaume Faury

– W tak poważnych i globalnych kryzysach potrzebujemy państwa, a mają one zasadniczą rolę do odegrania, więc bardzo często prowadzimy dialog z władzami — powiedział w rozgłośni RTL. Europejski producent samolotów wystąpił w kwietniu o nowy kredyt 15 mld euro, ale „nie ma już problemu płynnych środków, natomiast ma problem dostosowania się teraz do nowej sytuacji” dotyczącej produkcji i dostaw samolotów — wyjaśnił. W ciągu kilku tygodni grupa straciła jedną trzecią działalności przemysłowej i przychodów.

Minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire zapewnił, że skarb państwa jest gotów pomóc Airbusowi „całkowicie i jeśli trzeba, w zmasowany sposób”, podkreślił, że pomoc dla Air France jest już formą wsparcia producenta samolotów.

Airbus ma większość środków na sprostanie trwającemu kryzysowi sanitarnemu, ale „aby można było zapewnić przetrwanie, musi podobnie jak cały sektor utrzymać pewien poziom produkcji i dostaw. Najważniejszym więc zadaniem jest wznowienie ruchu lotniczego, udzielenie pomocy liniom lotniczym w przetrwaniu tej sytuacji i we wznowieniu ich działalności” — cytuje Reuter Faury’ego. W ramach natychmiastowych działań Airbus zmniejszył produkcję, wprowadził techniczne bezrobocie dla 3 tys. ludzi, ograniczył wydatki w pewnych programach rozwojowych, „ale to jeszcze nie koniec przykrych niespodzianek, bo utrzymuje się duża niepewność” — uprzedził prezes firmy z Tuluzy.

– W ciągu kilku tygodni straciliśmy jedną trzecia działalności przemysłowej, czeka nas zatem rok — dwa lata ograniczonej działalności, firma musi dostosować się do nowych warunków — powiedział. Na razie nie przewiduje zwolnień na tym etapie, w odróżnieniu od Boeinga. Zapytany o to konkretnie, zaprzeczył/. Firma stara się „zrozumieć, co wydarzy się w najbliższych miesiącach” u jej klientów, jak każdy z nich przejdzie przez ten kryzys i czy będziemy mogli, z jaką prędkością, wznowić dostawy samolotów”.

W czasie kryzysu finansowego w 2009 r. agencje kredytowania eksportu odegrały kluczową rolę w utrzymaniu dostaw, ale od tamtej pory ich rola zmalała. Kraje europejskie cofnęły wsparcie przez większość niemal 4-letniego śledztwa ws. korupcji, które zakończyło się wymierzeniem w styczniu Airbusowi rekordowej grzywny 3,6 mld euro.

AirAsia przestaje odbierać samoloty

AirAsia Group, jeden z pięciu największych klientów Airbusa przestanie odbierać w tym roku samoloty w Tuluzie i przejrzy pozostałe zamówienia w związku z nowymi warunkami wywołanymi pandemią. Po latach ekspansji tani przewoźnik z Malezji chce zakończyć rok z flotą 242 maszyn, o jedną mniej niż rok wcześniej — ogłosił jego prezydent Kamarudin Meranun. Grupa zamówiła u Airbusa 349 A321neo i 13 A32neo o wartości ok. 46 mld dolarów (ale przy tak dużym zamówieniu byłby rabat ponad 50 proc.), które miały być dostarczone głównej linii. Od czasu odejścia ponad 15 lat temu od malej flo … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFIA porównała “różowego Mercedesa” do oryginalnego W10
Następny artykułDania znalazła oryginalny sposób na organizację koncertów w dobie pandemii