A A+ A++

Jak podaje Defense News, Airbus opracował patch do oprogramowania sterującego sztywnym wysięgnikiem tankującym latającej cysterny A330 MRTT. Jest to reakcja na problemy z tankowaniem samolotów bojowych rodziny Boeing F-15 Eagle.

Problemy wyszły na jaw podczas prób z amerykańskimi F-15 w 2015 roku, ale głównymi beneficjentami poprawek będą wojska lotnicze Korei Południowej i Singapuru. Seul zamówił w 2015 roku cztery A330 MRTT (pierwszą maszynę dostarczono w styczniu), Singapur zaś – sześć. Oba kraje mają też duże floty F-15: odpowiednio pięćdziesiąt dziewięć i czterdzieści.

Nową wersję oprogramowania, oznaczoną Update III Loop 6.1, certyfikowano w ubiegłym roku, po próbach z udziałem F-15 należącego do nieujawnionego kraju. Informacja ta pozwala sądzić, iż owym krajem był Singapur, który wyjątkowo starannie chroni swoje tajemnice wojskowe.

Kontakt między wysięgnikiem tankującym a odbierakiem paliwa w F-15 był utrudniony ze względu na asymetryczne położenie tego drugiego. Pociągało to za sobą niepożądane efekty aerodynamiczne, niewystępujące podczas tankowania innych samolotów, w których odbierak umieszczony jest w osi symetrii płatowca.

Co ciekawe, na upgrade do wersji Loop 6.1 zdecydował się także RAAF, używający MRTT pod oznaczeniem KC-30A. Australijczykom zależy na możliwości ścisłej współpracy z samolotami zarówno singapurskimi, jak i japońskimi.

Zobacz też: Singapur używa AH-64 w roli myśliwców przechwytujących

(defensenews.com)

materiały prasowe Airbusa

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLM. Szachtar Donieck – Dinamo Zagrzeb 2-2 w meczu 3. kolejki fazy grupowej
Następny artykuł3. kolejka Ligi Mistrzów: Szachtar Donieck – Dinamo Zagrzeb 2-2 (1-1)