A A+ A++
Mocna sesja Ten Square Games. Wyniki potwierdzają zdolność generowania gotówki
Mocna sesja Ten Square Games. Wyniki potwierdzają zdolność generowania gotówki
/ Ten Square Games

Kurs Ten Square Games wzrósł we wtorkowym handlu w
dwucyfrowej skali. Spółka pokazała wyniki za III kwartał. Silne przepływy pieniężne i zdolność generowania gotówki
to mocne strony pokazanego raportu – uważają eksperci. Zarząd na konferencji poinformował, że w 2023 r. zaprezentuje plany rozwoju na najbliższe lata. 

Cena akcji Ten Square Games zyskała we wtorek 21,41 proc. do 127 zł za walor. Wzrosty odbyły się przy dużych jak na spółkę
obrotach, przekraczających 24,8 mln zł.

Bankier.pl

Przypomnijmy, że kurs spółki ma za sobą fatalny okres, w czasie którego cena akcji spadła z blisko 700 zł do niespełna 88 zł notowanych w połowie października. Słaby sentyment potwierdzały kolejne rekomendacje domów maklerskich zalecających pozbywanie się akcji producenta gier mobilnych. Wycena spółki spadła wg Pawła Sugalskiego zarządzającego funduszem Smart Money do absurdalnych poziomów, o których mówił w wywiadzie dla Bankier.pl. 

We wtorek mocny popyt na akcje pojawił się po
publikacji raportu spółki za III kwartał, który na poziomie skorygowanej
EBITDA był lepszy od oczekiwań analityków. Raport przede wszystkim pokazał odbudowę
wyników w stosunku do II kwartału. Przychody wrosły o 7,2 proc., skorygowana
EBITDA była wyższa o 22,9 proc., a zysk netto jednostki dominującej był wyższy o
27,9 proc. kdk. Wpisuje się to w przewidywania ekspertów, którzy liczyli na odbicie kursu, kiedy flagowa gra przestanie tracić przychody. 

Za III kwartał wynik był nieco niższy niż szacunki spółki z października.
Przychody wyniosły 132,9 mln zł. Wcześniej informowano o płatnościach na
poziomie 137,3 mln. Przychody odroczone w czasie obniżyły raportowaną sprzedaż
o 4,6 mln zł.

Największy udział w płatnościach miała gra „Fishing Clash”,
która wypracowała 88,8 mln zł (wzrost o 5,2 proc. kdk), dalej był „Hunting
Clash” – 32,5 mln zł (wzrost o 30,2 proc. kdk), „Airline Commander”
wypracował 3,7 mln zł (+22,0 proc. kdk), „Real Flight Simulator” 4,3 mln (+6,4
proc.). Pozostałe tytuły wypracowały 8,2 mln zł przychodów.

“Wyniki są nieznacznie wyższe od naszych oczekiwań dzięki
niższym kosztom ogólnego zarządu. Konsens został przekroczony na poziomie
skorygowanej EBITDA. Spółka zaraportowała silne przepływy pieniężne,
potwierdzając raz jeszcze zdolność do generowania gotówki operacyjnej” –
napisał w komentarzu Piotr Poniatowski, analityk z BM mBanku, cytowany przez
Puls Biznesu.

„Wygląda na to, że Ten Square Games odbija się po bardzo
słabym II kwartale 2022. Należy pamiętać, że w przyszłym tygodniu, 30
listopada, przypada dzień inwestora” – dodał.

Na pewno istotną wiadomością podaną przy okazji publikacji
raportu jest to, że najnowsza gra spółki stworzona przez przejęte studio Rortos
zaliczyła bardzo dobry start w październiku,
czyli już po dniu bilansowym. Gra “Wings of Heroes” miała swoją globalną
premierę w poprzednim miesiącu, ale wcześniej była dostępna po tzw. soft launchu
na platformie Android z przełomu kwietnia i maja. Tytuł wygenerował w październiku 1,2 mln zł płatności, czyli o 307,8 proc. więcej mdm.

Od godziny 12.00 trwała konferencja wynikowa, na której przedstawiciele zarządu omawiali szczegóły raportu i sytuację spółki. Dyrektor
ds. wzrostu Anna Idzikowska zapowiedziała, że Ten Square Games planuje w
styczniu kolejne przejęcia użytkowników, dodając, że spółka jest zadowolona z poprzednich.

“Mamy nadzieję, że uda nam się zmagnetyzować bazę
użytkowników w ciągu kilkunastu kolejnych miesięcy” – powiedziała CFO
Magdalena Jurewicz.

„Jeśli chodzi o fazę global launch „Wings of Heroes”, to
widzimy, że krzywa LTV zachowuje się bardzo dobrze. Gra sprzedaje się świetnie w pierwszych tygodniach od
startu. Głównym problemem jest skalowanie tego tytułu. Co prawda wskaźniki KPI
są na zadowalającym poziomie, ale mamy świadomość, że przed nami jeszcze wiele
pracy, zanim będziemy w stanie skalować ten produkt i zwiększyć wydatki na
marketing. W ciągu najbliższych 12 miesięcy będziemy świadkami intensywnej
pracy nad grą” – powiedział Wojciech Gattner, członek zarządu ds. strategii
produktowej.

“Pracujemy ciężko nad nową strategią Ten Square Games
[…]. Chcemy robić znacznie większy postęp niż w poprzednich 2-3 latach. Dobrą
wiadomością jest to, że nasze inwestycje, które ostatnio poczyniliśmy, przynoszą
zyski. W tej chwili udało się też zakończyć przegląd opcji dot. rozwoju. Chcemy
wrócić na początku 2023 roku, żeby przedstawić długoterminową strategię –
powiedział prezes Maciej Zużałek.

„Mamy dużo zmian w naszej organizacji. Mieliśmy w ostatnich
miesiącach spore problemy z pozyskaniem nowych użytkowników, co wiązało się też ze zmianami w różnych obszarach naszego biznesu. W każdym razie teraz możemy się
skupić na naszych produktach i znajdowaniu nowych użytkowników dla naszych
tytułów” – dodał prezes.   

Michał Kubicki

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWmurowanie kamienia węgielnego w świątynię polskiej błogosławionej
Następny artykułPilotaż medycyny szkolnej za pomocą rządowej aplikacji