Przyzwyczailiśmy się już do tego, że nawet kupując grę na płycie, wciąż zmuszeni jesteśmy do pobierania dużej ilości danych z sieci. Call of Duty: Modern Warfare II idzie jednak po bandzie, jeśli chodzi o tę praktykę, przynajmniej w przypadku konsol.
Konto na Twitterze katalogujące zawartość gier dostępnych w sprzedaży detalicznej ujawniło, że płyta PlayStation 5 Call of Duty: Modern Warfare II zawiera tylko 70 MB danych. Co gorsze, gra, która dziś oficjalnie debiutuje na rynku, wymaga pobrania 150 GB. To samo zapewne czeka właścicieli Xboxa.
Konto na Twitterze katalogujące zawartość gier dostępnych w sprzedaży detalicznej ujawniło, że płyta PlayStation 5 Call of Duty: Modern Warfare II zawiera tylko 70 MB danych.
70mb … pic.twitter.com/NkgamI1VIs
— Does it play? (@DoesItPlay1) October 26, 2022
Gracze często narzekają na konieczność pobierania ogromnych łatek tzw. day-one, które uniemożliwiają im cieszenie się nową grą, zaraz po włożeniu płyty do konsoli. Modern Warfare II idzie o krok dalej, wymagając od klientów pobrania całej gry, nawet jeśli kupili fizyczną kopię, a do tego rozmiar plików wymaganych do zassania z serwerów jest ogromny.
Poprzednik – Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku – również wymagał pobrania ogromnych ilości danych, wypełniając przy tym pokaźny procent dysków użytkowników. Jednak ten miał wymówkę, bo podczepiono pod niego sieci moduł Call of Duty: Warzone, co nie ma miejsca w przypadku sequela. Jedynym plusem jest to, że Modern Warfare II pozwala graczom zaoszczędzić miejsce, niezależnie instalując lub odinstalowując tryby kampanii, kooperacji i Spec Ops.
Obecnie wiele dużych tytułów wymaga pobierania pokaźnych rozmiarów danych od użytkowników, stawiając na pierwszym miejscu dystrybucję cyfrową. Pomimo rozpowszechnienia szybkiego Internetu, trend ten nadal stanowi problem dla wielu użytkowników z wolnymi połączeniami lub limitami danych. Tym samym wiele osób może nie być w stanie zagrać w Modern Warfare II pierwszego dnia.
Sprzedaż płyty z niewielką częścią gry to jednak coś nowego w przypadku wydań konsolowych, ale to praktycznie standard dla komputerów PC. Cyfrowe wydania od lat królują na PC, ponieważ większość komputerów nie jest już dostarczana z napędami optycznymi (ba, napędy Blu-ray do komputerów PC nigdy się nie przyjęły, w związku z czym niektórzy wydawcy stopniowo przeszli od dostarczania gier na kilku płytach DVD do oferowania pudełek lub kart zawierających kody do pobrania).
Na przykład w okresie przejściowym Bethesda sprzedawała niektóre gry na PC, takie jak Wolfenstein II: The New Colossus i Prey z 2017 roku, na jednym DVD zawierającym fragment gry, a reszta była pobierana przez Steam. Dobrym przykładem, podobnym do Modern Warfare II, była dostępna w sprzedaży detalicznej na PC płyta z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, która zawierała tylko instalator Steam.
Jednak duża liczba użytkowników konsolowych nadal stawia na fizyczne kopie. Z racji tego, że płyty z Modern Warfare II są praktycznie puste, służą tylko jako licencje własnościowe, które użytkownicy mogą nadal wypożyczać, handlować, sprzedawać lub pożyczać.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS