Do 28 października przedstawiciele startupów mogą nadsyłać zgłoszenia na konkurs pt. “Mother and Child Startup Challenge”, organizowany przez 5 czołowych polskich szpitali o profilu położniczo-pediatrycznym. Najlepsze rozwiązanie zostanie w nich wdrożone.
Konkurs dotyczy projektów z obszaru zdrowia, profilaktyki, edukacji i administracji, a więc rozwiązań, które realnie wpłyną na leczenie i organizację szpitali. Mogą to być produkty, usługi czy innowacje materiałowe – ważne, by można je było zastosować w szpitalach.
Braki kadrowe, sprzętowe i niewystarczające finansowanie to problemy, z którymi borykają się nawet najlepsze placówki medyczne. Z drugiej chcemy żyć jak najdłużej, w najlepszym zdrowiu, pokonywać wszystkie bariery i szybko mieć rozwiązane problemy medyczne. Nie da się tego zrobić bez technologii. Chcemy wykorzystać potencjał polskich młodych firm i razem z nimi podnosić poziom opieki nad małymi pacjentami i ich opiekunami – powiedział dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie dr Tomasz Maciejewski.
Kierowany przez niego szpital jest inicjatorem konkursu, współorganizowanego także przez: Instytut “Centrum Zdrowia Matki Polki” w Łodzi, Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy w Olsztynie, Centrum Medyczne Żelazna w Warszawie oraz Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny w Białymstoku.
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego i dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego dr Małgorzata Gałązka-Sobotka zwraca uwagę, że startupy, pracujące nad wieloma ciekawymi rozwiązaniami i technologiami, mają często ogromny problem, aby podjąć współpracę z lecznictwem publicznym w Polsce i sprawdzić się w realnym środowisku medycznym.
Konkurs jest oknem nowego podejścia do współpracy ze zwinnymi przedsiębiorstwami, którzy mogą dostarczyć podmiotom leczniczym i pacjentom realnej wartości dodanej – uważa dr Małgorzata Gałązka-Sobotka.
Nagrodą główną w konkursie jest wdrożenie zwycięskiego rozwiązania w 5 szpitalach – organizatorach konkursu. Pozostałe nagrody to wsparcie finansowe, eksperckie i mentoringowe. Zakres tematyczny konkursu ukierunkowany jest na działalność kliniczną, profilaktykę i badania przesiewowe, edukację pacjentów i wsparcie w szkoleniu specjalistów, zarządzanie procesami i dokumentacją, analizę danych.
Galę finałową i ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na grudzień tego roku.
Polecane:
zobacz więcej
Czas zdrowotnych aplikacji dla kobiet
zobacz więcej
Prezes ABM: będzie 300 mln zł na wdrożenie i komercjalizację
zobacz więcej
Najbardziej obiecujące startupy medyczne w Polsce
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów do artykułu:
Konkurs dla startupów na wdrożenie w czołowych polskich szpitalach. Jeżeli uważasz, że komentarz powinien zostać usunięty, zgłoś go za pomocą linku “zgłoś”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS