A A+ A++

Limanowa. W sierpniu odbyło się posiedzenie zespołu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych w oddziale GDDKiA w Krakowie. Podczas spotkania, w którym uczestniczyli przedstawiciele lokalnych samorządów oraz zarządców dróg powiatowych i wojewódzkich, dokonano wyboru preferowanego wariantu przebiegu obwodnicy Limanowej w ciągu dróg krajowych nr 28.

– Jako preferowany do realizacji został wybrany wariant W1A, ale we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej zostaną wskazane jeszcze dwa alternatywne warianty – mówi Iwona Mikrut z małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wariant W1A to zmodyfikowany przebieg z wariantu W1. Różnica polega na tym, że włączenie do obwodnicy z istniejącej drogi krajowej nr 28 zlokalizowane będzie bliżej ronda w Limanowej-Sowlinach, tak aby zbliżyć obwodnicę do drogi wojewódzkiej nr 965. Zdaniem projektantów, dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest bliskość ulicy Kamiennej, którą w przyszłości władze miasta zamierzają przebudować, aby stworzyć dogodny przejazd do centrum od strony Łososiny Górnej i znajdujących się obok miejscowości.

Jak się dowiedzieliśmy, teraz projektanci mają nanieść zgłoszone drobne poprawki, a następnie warianty zostaną przedstawione jeszcze we wrześniu na posiedzenie poszerzonej komisji, z udziałem przedstawicieli centrali GDDKiA i ministerstwa.

– Jeżeli na tej komisji ustalenia zostaną podtrzymane, to we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej wariant W1A zostanie wskazany jako preferowany – dodaje Iwona Mikrut. Wniosek ma zostać złożony w tym roku – prawdopodobnie w listopadzie.

DŚU wskaże wariant do realizacji. Po tym powstanie bardziej szczegółowy dokument – koncepcja programowa – zawierający dokładne informacje m.in. na temat rozwiązań inżynierskich.

Dopiero po tym etapie zostanie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za projekt budowlany, jak i zrealizowanie samych robót. Rozpisanie przetargu przewidziane jest na przełomie 2024 i 2025 roku.

Do GDDKiA już blisko tydzień temu wystąpiliśmy o graficzne opracowanie preferowanego wariantu; dotąd nie otrzymaliśmy mapy przebiegu także od firmy, która pracuje nad projektem, mimo iż przebieg trasy powinien być opublikowany na stronie poświęconej limanowskiej obwodnicy. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCBOS: 40 proc. ogrzewających domy węglem nie ma zapasów surowca na sezon grzewczy
Następny artykułMuzyczne Spotkania na Wzgórzach Krzesławickich. Film niemy z 1928 roku i muzyka organowa na żywo