A A+ A++

W poniedziałek 29 sierpnia na dwóch skrzyżowaniach – przy targu na Redenie oraz przy komendzie policji – został wprowadzony ruch okrężny. Tymczasowe ronda w tych miejscach mają usprawnić ruch przy przebudowie kolejnego odcinka al. Piłsudskiego.

Wyłączenia sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach przy targu i przy komendzie mają związek z poszerzeniem placu budowy o kolejny odcinek al. Piłsudskiego: w poniedziałek zamknięta została jezdnia w stronę huty między alejami a ulicą Graniczną.

– Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Graniczną ustawiliśmy tymczasowe minirondo, podobne do tego, które od początku sierpnia funkcjonuje na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. Znacznie większe jest tymczasowe rondo na skrzyżowaniu Piłsudskiego z alejami Majakowskiego i Poniatowskiego – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowej.

W efekcie obowiązujących od poniedziałkowego popołudnia zmian, ruch w obu kierunkach – między alejami a rondem Budowniczych Huty Katowice – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Jednocześnie zachowany został dojazd do wszystkich punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych przy zamkniętej jezdni.

W czasie zamknięcia dokończona zostanie rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu, wymieniona zostanie kanalizacja, powstanie nowa konstrukcja drogi.

Co ważne, już w miniony piątek (26 sierpnia) na zamkniętym wcześniej odcinku między Graniczną a Morcinka – rozpoczęło się układanie asfaltu.

– Planujemy, że za kilka tygodni oddamy jednocześnie do użytku cały odcinek od alei Majakowskiego do ronda Budowniczych Huty Katowice – mówi Krzysztof Serafiński.

Tymczasowe ronda zostaną jednak z nami dłużej. Po oddaniu do użytku jezdni w kierunku huty, rozpocznie się przebudowa jezdni w przeciwnym kierunku.

Co się zmieni między aleją Róż a rondem Budowniczych Huty Katowice

Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.

Efektem prac będą m.in.: rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o planowanych efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Dąbrowa Górnicza: „Model biznesowy dla Dąbrowy” wystartował po raz trzeci
Następny artykułIt’s all RIGGED beyond imagination: Deep state pushing for “blood in the streets” across America before Halloween – DON’T FALL FOR IT