A A+ A++

Maturzyści 5 lipca odebrali wyniki egzaminów dojrzałości. Najlepiej napisali język angielski (76%), matematykę (58%), a dopiero na końcu polski (54%). W powiecie średnie wyniki są podobne. Dlaczego młodzież lepiej napisała angielski niż polski?

Matury i egzaminy klas ósmych, zwłaszcza z języka polskiego, poszły uczniom poniżej oczekiwań. Fot. pixabay

Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zapytaliśmy o to polinistkę z II LO w Chrzanowie.

Język angielski towarzyszy dzieciom już od przedszkola. Rodzice inwestują w lekcje dodatkowe. Język polski przegrywa, ponieważ coraz mniej czytamy. Zanika kultura czytelnicza. Zamiast książki – film lub gra komputerowa. Na maturze z języka polskiego trzeba nie tylko wykazać się znajomością tekstu literackiego, ale przede wszystkim jego rozumieniem. Streścić nie oznacza przecież argumentować. Sądzę, że na wyniki mogło mieć też wpływ nauczanie na odległość. Tegoroczni maturzyści pracowali zdalnie w klasie drugiej i także częściowo trzeciej – zauważa trafnie Iwona Ochodek-Szpak.

Wyniki zdawalności matur w poszczególnych szkołach w powiecie zamieściliśmy w bieżącym wydaniu Tygodnika “Przełom”, podobnie jak wyniki egzaminów klas ósmych. Choć egzamin na koniec podstawówki poszedł uczniom lepiej niż matury, ci też osiągnęli wyższy średni wynik z języka angielskiego (w powiecie 67,82%) niż polskiego (62.55%).

Zachęcamy do lektury tekstu “Matury i egzaminy klas ósmych w cieniu pandemii” dostępnego w gazecie papierowej w punktach sprzedaży lub w wersjii elektronicznej do kupienia TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW ulewie bez zmian
Następny artykułZaskakująca porażka Lecha Poznań na inaugurację Ekstraklasy