Z analizy DidaTravel, banku
miejsc hotelowych, który współpracuje z ponad 23 tysiącami
klientów takich jak agenci turystyczni i touroperatorzy, rysuje się
coraz bardziej pozytywny obraz rynku turystyki zagranicznej. Jak mówi
założyciel i prezes firmy, Rikin Wu, w tym roku można zaobserwować
powrót trendów znanych sprzed pandemii – pisze hiszpański portal
branży turystycznej Hosteltur.
Czytaj więcej
Podczas gdy od stycznia do maja
2019 roku około 59 procent sprzedaży obejmowało noclegi zamawiane
po stawkach bezzwrotnych, to w 2021 roku było to tylko 26 procent.
Od początku tego roku wskaźnik ten zwiększył się do 32 procent i
rośnie.
Odnosząc się do wyprzedzenia, z
jakim zamawiane są usługi, Wu podaje, że od stycznia do kwietnia
2019 roku z wyprzedzeniem od 8 do 30 dni było 32 procent rezerwacji,
a powyżej 30 dni 23 procent. W tym samym czasie 2021 roku było to
odpowiednio 10 i 2 procent, a obecnie wskaźniki te wynoszą 14 i 7
procent. Co prawda to nadal sporo mniej niż przed pandemią, ale
więcej niż w 2021 roku.
Wu potwierdza, że o ile z rozmów
z agentami i touroperatorami wynika, że ludzie są chętni do
wyjeżdżania i mają większe przekonanie, że ich podróż dojdzie
do skutku, o tyle już hotelarze raczej sami starają się kreować
popyt, oferując niższe ceny, ale bez możliwości anulowania
pobytu.
Założyciel i partner
Fitbooktravel,
firmy konsultingowej specjalizującej się w dystrybucji noclegów
hotelowych, Ernesto
Sigg, dodaje,
że hotelarze od dawna chcą powrócić do stawek bezzwrotnych, ale
dystrybutorzy, do których zaliczają się banki łóżek hotelowych,
sprzedawcy hurtowi, platformy udostępniające produkt agentom, itp.
niechętnie wracają do dawnych zasad. W dalszym ciągu nie wszystkie
zobowiązania wynikające z anulowania podróży w 2020 roku zostały
rozwiązane, są więc ostrożniejsi przy podejmowaniu ryzyka.
Pojawiają się też wyzwania technologiczne – na początku
pandemii problemem było wyłączenie ofert bezzwrotnych, ter … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS