A A+ A++

– W prawie pracy nadal mamy wiele sytuacji, w których obowiązuje wymóg formy pisemnej. To dlatego, że polski Kodeks pracy był tworzony w zupełnie innych czasach i nie przystaje do dzisiejszych realiów. Szczególnie w trakcie pandemii obsługa tych wszystkich papierowych dokumentów była dla firm nie lada wyzwaniem – mówi Michał Lisawa, adwokat kierujący działem prawa pracy w kancelarii Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy.

Nie każdy pracownik mógł i chciał odwiedzać w ciągu lockdownu firmę tylko po to, żeby dowieźć np. zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.

– Żeby nie trzymać na regałach setek teczek i papierzysk, wiele firm chciałoby przechowywać je już jedynie elektronicznie. Nowe przepisy na to nawet pozwalają. Jednak w praktyce jeszcze niewielu pracodawców zdecydowało się na całkowite pozbycie się papieru. Przepisy wprowadziły bowiem istotne obostrzenia, które mogą utrudniać taki postęp – mówi mec. Lisawa.

Diabeł tkwi w szczegółach. Dość oczywistą barierą dla wielu firm może być już stworzenie platformy do przechowywania cyfrowych dokumentów.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBenefity oprócz podwyżki. Sposoby na inflację
Następny artykułBiblioteka Dąbrowa Górnicza: Koncert zespołu Etnos Fos