Są miejskie, kompaktowe, klasy średniej czy luksusowe, są też kabriolety, coupé i sportowe. Wszyscy producenci dwoją się i troją, żeby mieć takie auto w swojej ofercie. Nie jeden model czy dwa, tylko całą ich gamę. Volkswagen ma sześć modeli w ofercie, ale uznał, że to za mało więc wprowadza SUV-a nr 7. Nowy Taigo to miejski SUV coupé, który zapewne sprawi, że prawie nikt nie będzie chciał już kupić VW Polo. Ale co tam VW. Jeśli chodzi o nieposiadanie SUV-a w swojej ofercie, to najgłośniej zaklinało się Ferrari. I co? Pewnie jeszcze w tym roku zobaczymy produkcyjną wersję modelu o nazwie Purosangue.
Volkswagen Taigo
Imię wiatru
Maserati już dawno się złamało. W 2016 roku Włosi pokazali Levante, które może nie stało się hitem, ale pomogło marce przetrwać. Teraz Maserati ma nadzieję na jeszcze lepszą przyszłość i zaprezentowało swój nowy model Grecale. Kompaktowy SUV, który będzie dostępny z silnikiem V6, jak i w wersji hybrydowej oraz czysto elektrycznej. To pierwszy z kilku zupełnie nowych modeli Maserati, które mają się pojawić na rynku w najbliższych latach. SUV z napędem na wszystkie koła, znajdujący się w segmencie D, poniżej Levante, będzie początkowo, czyli od lata 2022 roku, dostępny z silnikami spalinowymi. Rok później pojawi się Grecale Folgore – wersja zasilana wyłącznie prądem.
Maserati Grecale
Podstawą Grecale jest platforma o nazwie Giorgio, która stosowana jest już w Alfie Romeo Giulia i Stelvio, a także w Jeepie Grand Cherokee. Jednak tu rozstaw osi (2,90 m) został wydłużony o prawie 9 cm. Odbiło się to na sporej długości auta (4,86 m) i ten fakt ma mieć również wpływ na przestrzeń we wnętrzu, która powinna dorównywać modelom znajdującym się segment wyżej. Już kilka chwil po premierze nowego modelu internauci zarzucili Grecale stylistyczne pokrewieństwo z… Fordem Pumą. Z finalnym werdyktem trzeba się wstrzymać do momentu zobaczenia auta na żywo, bo często jest tak, że auta zupełnie inaczej (czasami gorzej, czasami lepiej) prezentują się na zdjęciach. Jedno jest pewne – Grecale jest eleganckie, ale stylistycznie nie zaskakuje.
Czytaj więcej
Maserati Grecale
Topowa wersja Trofeo, dysponuje silnikiem V6 i mocą 530 KM (285 km/h, 0–100 km/h 3,8 s). To silnik z supersportowego modelu MC20. W późniejszym czasie pojawi się elektryczna wersja Folgore. Dotąd zdradzono niewiele technicznych detali tego modelu. Wiadomo jedynie, że zostanie wprowadzony na rynek rok po wersjach spalinowych, wykorzystuje technologię 400 V i ma akumulator pojemności 105 kWh. Nadając nazwę, włoska marka kontynuuje tradycję nadawania swoim pojazdom imion wiatrów (Grecale to wiatr śródziemnomorski, silny i chłodny).
Maserati Grecale
Hiper-SUV
Chyba mało kto spodziewał się jeszcze niedawno, że Lotus doczeka się SUV-a. To pomysł kompletnie niepasujący do koncepcji tej marki. Od dziesięcioleci nazwa Lotus jest w świecie motoryzacji synonimem małych i bardzo lekkich samochodów sportowych. Teraz angielski producent otwiera zupełnie nowy rozdział w historii. Chińska grupa Geely ma wielkie plany związane ze spółką zależną Lotus, którą przejęła w 2017 roku. Dwa sportowe samochody Evija i Emira już zapowiadają reorientację tradycyjn … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS