Kluczowe, że w każdej z grup wiekowych siła marki ustępuje kwestii, jak dany produkt został wytworzony. Ten czynnik najmniejszą przewagę ma w grupie najstarszych konsumentów, ale już w kolejnych trzech pokoleniach (X, Y i Z) sięga podobnych poziomów i waha się od 71 do 75 proc. wskazań. Widać więc, że w przypadku najmłodszej grupy konsumentów przewaga tego czynnika nad siłą marki jest największa — hasło „sustainable” preferuje ponad połowa więcej kupujących.
Jaki czynnik jest ważny podczas robienia zakupów
Fot.: Forbes.pl
Za ekologię możemy dopłacać
Co więcej, autorzy opracowania przekonują, że to właśnie GenZ wpływa na starsze pokolenia, by przywiązywały większą wagę do zrównoważonego w swoich decyzjach zakupowych. Szczególnie ciekawy jest w tym względzie fakt, że Xersi przywiązują do tego nawet większą wagę niż Millennialsi. Według badaczy z Wharton School wynika to z prostego faktu, że występują tu w roli rodziców najmłodszego pokolenia i jako pierwsi ulegają jego wpływowi. Najlepiej widać to gdy porówna się najnowsze wyniki ankiet z analogicznymi badaniami sprzed dwóch lat. W tym czasie właśnie w przypadku Xersów mieliśmy największy wzrost zainteresowanie markami, które pozycjonują się jako zrównoważone — z 54 do 67 proc. — i pod tym względzie doszlusowali do Millenialsów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS