A A+ A++

W 2019 roku urząd miejski w Gliwicach informował, że w Łabędach powstanie rondo turbinowe, które usprawni ruch na niebezpiecznym skrzyżowaniu. Wyburzony miał zostać też wiadukt kolejowy. Do dzisiaj prace nie ruszyły. Postanowiliśmy dopytać o tę inwestycję.

3 lata temu miasto informowało, że Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach planuje rozbudowę istniejącego układu drogowego w Łabędach. W ciągu ulic Strzelców Bytomskich, Głównej i Przyszowskiej miało powstać czterowlotowe, turbinowe rondo. Do niego miał zostać dostosowany przylegający układ komunikacyjny, tak aby m.in. maksymalnie usprawnić ruch w tym rejonie i ułatwić dojazd do stacji kolejowej Gliwice–Łabędy.

Minęło sporo czasu, a inwestycja nie ruszyła. Zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich na jakim etapie jest to przedsięwzięcie.
„Zadanie realizowane jest w porozumieniu z PKP, które przebudowuje infrastrukturę kolejową. Miasto zajmuje się częścią drogową. W roku 2021 prowadzone były prace projektowe związane z realizacją dokumentacji. Z uwagi na konieczność pozyskiwania pozwolenia wodno-prawnego oraz decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej w określonej kolejności – po uzyskaniu ich odpowiedników przez PKP PLK S.A. W związku z tym, mimo dużego zaawansowania prac projektowych, brakuje pozwolenia wodno-prawnego, z wnioskiem o wydanie którego wystąpiono na początku br., po uzyskaniu analogicznego przez PKP. Natomiast po uzyskaniu przez PKP wszystkich decyzji będzie można dokończyć dokumentację projektową układu drogowego oraz przygotować do złożenia wniosek o wydanie decyzji ZRID” – informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka prasowa ZDM.
Wyjaśnienia ZDM w Gliwicach są zawiłe. Jednak nie ma w nich informacji o planowanym terminie rozpoczęcia prac.

Co ma powstać w ramach inwestycji?

Zgodnie z planami PKP PLK wiadukt kolejowy w rejonie Kanału Gliwickiego w ciągu ul. Staromiejskiej zostanie przebudowany, a ten w ciągu ul. Głównej wyburzony. Ponadto zlikwidowany zostanie przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn na przedłużeniu ul. Wolności.

W związku z powyższym zaplanowano rozbudowę miejskiego układu drogowego poprzez budowę pod nowym, dwuprzęsłowym wiaduktem kolejowym ronda turbinowego, do którego zostanie dostosowany przylegający układ komunikacyjny od ulic Strzelców Bytomskich, Głównej i Przyszowskiej. W planach jest też budowa zatok autobusowych, nowych przystanków, chodników, dróg rowerowych i dojść do peronów oraz przebudowa oświetlenia i zagospodarowanie zieleni.

Póki co, nie ma informacji kiedy inwestycja mogłaby się rozpocząć.
fot. M.Baranowski/UM Gliwice

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRondo Tarnopol, nie Honorowych Krwiodawców [ Wiadomości ]
Następny artykułNagle najsilniejsi są politycy, których PiS dawno spisało na straty