Jeśli masz już plan ubezpieczeniowy i chcesz go utrzymać, sprawdź swoje świadczenia, aby dowiedzieć się, które usługi są objęte ubezpieczeniem. Twój plan może nie obejmować tych samych usług, które obejmuje inny plan. Należy również porównać swój plan z planami oferowanymi na rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Większość planów ubezpieczeniowych pokrywa pewien zestaw usług profilaktycznych. Nie oznacza to jednak, że są one bezpłatne.
Możesz nadal być zmuszony do płacenia odliczeń, dopłat lub innych kosztów zewnętrznych. Usługi profilaktyczne mogą wykryć chorobę lub pomóc zapobiec chorobie, lub innym problemom zdrowotnym. Rodzaje usług profilaktycznych, których potrzebujesz, zależą od twojej płci, wieku, historii medycznej i historii rodziny. Usługi te można zakupić za dodatkową opłatą.
Co to jest konieczność medyczna? Czy różni się ona od usługi objętej ubezpieczeniem?
Należy pamiętać, że konieczność medyczna nie jest tożsama ze świadczeniem medycznym. Konieczność medyczna to coś, o czym lekarz zadecydował, że jest konieczne. Pakiet medyczny dla pracowników to coś, co Państwa plan ubezpieczeniowy zgodził się pokryć. W niektórych przypadkach lekarz może zdecydować, że pacjent potrzebuje opieki medycznej, która nie jest objęta polisą ubezpieczeniową.
Firmy ubezpieczeniowe określają, jakie badania, leki i usługi będą pokrywane. Decyzje te opierają się na ich zrozumieniu, jakiego rodzaju opieki medycznej potrzebuje większość pacjentów. Decyzje firmy ubezpieczeniowej mogą oznaczać, że potrzebne badania, leki lub usługi nie są objęte polisą ubezpieczeniową.
To warto wiedzieć
Twój lekarz będzie starał się poznać zakres Twojego ubezpieczenia, aby móc zapewnić Ci opiekę objętą ubezpieczeniem. Istnieje jednak tak wiele różnych planów ubezpieczeniowych, że nie jest możliwe, aby lekarz znał szczegóły każdego z nich. Rozumiejąc zakres swojego ubezpieczenia, można pomóc lekarzowi w zaleceniu opieki medycznej, która jest objęta planem ubezpieczeniowym.
Poświęć czas na przeczytanie swojej polisy ubezpieczeniowej. Lepiej jest wiedzieć, za co zapłaci firma ubezpieczeniowa, zanim skorzysta się z usługi, przejdzie badania lub zrealizuje receptę. Pakiet medyczny dla pracowników może wymagać zatwierdzenia przez firmę ubezpieczeniową, zanim lekarz będzie mógł je wykonać. Jeśli nadal masz pytania dotyczące swojego ubezpieczenia, zadzwoń do swojej firmy ubezpieczeniowej i poproś przedstawiciela o wyjaśnienie. Pamiętaj, że to firma ubezpieczeniowa, a nie lekarz, podejmuje decyzje o tym, co zostanie opłacone, a co nie.
Co się stanie, jeśli mój lekarz zaleci opiekę, która nie jest objęta moim ubezpieczeniem?
Większość rzeczy, które zaleci lekarz, zostanie pokryta przez plan ubezpieczeniowy, ale niektóre z nich mogą nie zostać pokryte. W przypadku wykonania badania lub zabiegu, który nie jest objęty ubezpieczeniem, lub zrealizowania recepty na lek, który nie jest objęty ubezpieczeniem, firma ubezpieczeniowa nie zapłaci rachunku. Jest to często nazywane “odrzuceniem roszczenia”. Za dodatkowe usługi trzeba będzie zapłacić z własnej kieszeni.
Jeśli firma ubezpieczeniowa odrzuci Państwa roszczenie, masz prawo do odwołania się (zakwestionowania) od decyzji. Zanim zdecydujesz się na odwołanie, poznaj proces odwoławczy swojej firmy ubezpieczeniowej. Powinno to być omówione w podręczniku planu ubezpieczeniowego. Należy również zapytać lekarza o jego opinię. Jeśli lekarz uważa, że należy złożyć odwołanie, może być w stanie pomóc Państwu przejść przez ten proces.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS