A A+ A++

Burmistrz Londynu rozpoczął kampanię społeczną mająca na celu „walkę z seksizmem i epidemią przemocy wobec kobiet, która zaczyna się od słów”. Akcja zyskała wsparcie klubów piłkarskich z Wielkiej Brytanii.

Sadiq Khan, burmistrz Londynu, udostępnił wideo kampanii w swoich mediach społecznościowych, wzywając męską część społeczeństwa do porzucenia biernej postawy obserwatora wobec seksistowskich komentarzy oraz niewłaściwego zachowania, które można zaobserwować na ulicy, w sklepach czy w klubach.

Muszę porozmawiać bezpośrednio z mężczyznami i chłopcami w sprawie o ogromnej wadze – kwestii życia i śmierci. To dlatego, że w tym kraju – i w naszym mieście – stoimy obecnie w obliczu epidemii przemocy wobec kobiet i dziewcząt, której dopuszczają się mężczyźni – poinformował Sadiq Khan.

W krótkim filmie widzimy grupę kolegów podczas wieczornego wyjścia na miasto, którzy zauważają dziewczynę samotnie czekającą na taksówkę. Jeden z mężczyzn podchodzi do młodej kobiety i próbuje nawiązać rozmowę, przybierając coraz bardziej nachalny ton.

Widząc zakłopotanie i strach dziewczyny, jeden z bohaterów walczy z własnymi myślami, aby wreszcie powiedzieć „dość” natarczywemu koledze.

Kampania „Have a Word” – przygotowana przez agencję Ogilvy UK dla Biura Burmistrza Londynu – ma na celu walkę z wszelkimi przejawami  przemocy wobec kobiet oraz uświadomienie mężczyzn i chłopców na temat szkodliwości tzw. catcallingu. Inicjatorzy akcji zachęcają mężczyzn, aby – podobnie jak bohater filmu – „poważnie porozmawiali sami ze sobą, a później ze swoimi kumplami”.

Burmistrz Londynu nawiązał współpracę z klubem piłkarskim Crystal Palace , a także ze znanymi postaciami ze świata sportu i mediów, aby rozpowszechniać przesłanie #HaveAWord. Kampania miała swoją premierę podczas poniedziałkowego meczu Crystal Palace z Manchesterem City na Selhurst Park.

PS
Władze Paryża postanowiły oświetlić ulice miasta billboardami dla większego bezpieczeństwa kobiet wracających do domu nocą.

PS 2
Wśród zdjęć produktowych w e-sklepie Camaïeu pojawiły się wizerunki posiniaczonych kobiet, a ceny ubrań zastąpił numer telefonu zaufania. Akcja powstała, aby zwrócić uwagę na problem przemocy wobec kobiet oraz dotrzeć z informacją o pomocy do ofiar.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Świeccy”, czyli współczesna baśń o lepszym skrawku Polski. “To powieść o Polsce i o Polakach” – mówi Marcel Andino Velez
Następny artykułKoncert Orkiestry Dętej FIRE BAND