A A+ A++

Tencent oficjalnie pojawił się na polskim rynku gier. Chiński gigant, który systematycznie inwestuje duże pieniądze w studia z całego świata przejął 1C Entertainment i tym samym w jego rękach znalazła się Cenega.

O potencjalnym wejściu Tencentu na polski rynek pisaliśmy już w zeszłym roku, a teraz możemy oficjalnie potwierdzić wiadomość. Chińska korporacja przejęła całe 1C Entertainment – wiadomość została ujawniona na witrynie firmy.

„Obie firmy sfinalizowały transakcję zawartą pod koniec listopada, w której Tencent zgodził się przejąć wszystkie akcje należące wcześniej do poprzedniej spółki dominującej 1C Entertainment, co dało mu większościowy pakiet udziałów w firmie z siedzibą w Warszawie i wszystkich jej spółkach zależnych. Umowa przewidywała również, że 1C Entertainment i wszystkie spółki zależne z “1C” w nazwie zostaną przemianowane w ciągu sześciu miesięcy od zakończenia transakcji. Szczegóły dotyczące rebrandingu zostaną przekazane prasie i partnerom osobno”.

Tencent postanowił zmienić nazwy wszystkich oddziałów 1C Entertainment, ale aktualnie nie potwierdzono konkretów. Te zostaną ujawnione w przyszłości.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że w skład grupy 1C Entertainment wchodzą:

  • QLOC, który świadczy najwyższej jakości usługi dla największych graczy w branży gier wideo — EA, Capcom, Warner Bros., CD PROJEKT RED, Activision, BANDAI NAMCO Entertainment i wielu innych. Szeroka oferta QLOC zawiera współprodukcję, testowanie i lokalizację gier. W dorobku spółki znajdują się takie bestsellery jak Devil May Cry, Dark Souls Remastered, Mortal Kombat, Cyberpunk 2077, Hellblade i wiele innych.
  • Muve, który świadczy usługi cyfrowej dystrybucji gier wideo za pośrednictwem rozbudowanej sieci partnerów afiliacyjnych w Europie oraz zajmuje się także sprzedażą detaliczną gier w wersji pudełkowej i cyfrowej, oraz innych produktów fizycznych (m.in. gier planszowych, gadżetów).
  • Cenega – wiodąca spółka na rynku dystrybucji gier wideo w Europie Środkowej i Wschodniej oraz jedyna spółka w regionie oferująca takie usługi w więcej niż jednym kraju. Działalność spółki to także produkcja i dystrybucja towarów związanych z popkulturą (np. puzzli, odzieży itp.) w ramach marki Good Loot oraz kompleksowe usługi marketingowe i PR-owe dla produktów cyfrowych pod marką agencji Yagamedia.

Tomasz Nieszporski, członek zarządu 1C Entertainment, skomentował sytuację następującymi słowami:

„Jesteśmy naprawdę podekscytowani tą umową. To dla 1CE niesamowita okazja, aby zrealizować nasze najśmielsze marzenia i aspiracje w branży gier wideo. Nasza wizja i pasja będą teraz wspierane przez wiodącą globalną firmę z branży gier, a ja jestem zaszczycony wyjątkową szansą współpracy z firmą Tencent i innymi najlepszymi kreatywnymi umysłami, które są częścią jej globalnego ekosystemu”.

Kilka słów dodał Li Shen, dyrektor ds. technologii w Tencent Games:

„Cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z utalentowanym zespołem 1C Entertainment i wspierać go w nowej fazie rozwoju”.

Warto przypomnieć – dzisiaj Cenega potwierdziła, że nie jest w żaden sposób powiązana z Rosją.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚwiątek w finale turnieju w Dausze! Klątwa meczów z Sakkari przełamana
Następny artykułNadzwyczajna sesja Rady Miasta Zakopane