Biznes ogląda jednak każdą złotówkę wydaną na pojazdy
znacznie dokładniej niż dotychczas. Według najnowszych badań Instytutu Keralla,
mikro, mali i średni przedsiębiorcy kupując służbowe auta, kierują się głównie
jego ceną. Jedynie dla niewielkiego odsetka respondentów priorytetem są takie
kwestie, jak funkcjonalność czy reprezentacyjny wygląd.
37,3 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP jako priorytet
wskazuje koszt zakupu, a 31,6 proc. – koszty eksploatacji. Dla niemal co
czwartego ankietowanego kluczem jest też uniwersalność samochodu, rozumiana
jako możliwość dostosowania jego parametrów do aktualnych potrzeb firmy.
Czytaj więcej
E-winiety w Czechach dobrze się sprzedają i funkcjonują
Ponad rok temu w Czechach ruszyła sprzedaż elektronicznych winiet autostradowych. Dzięki digitalizacji procesu ich zakup jest łatwy i wygodny. Dodatkowo kierowcy mogą sami wybrać datę, od kiedy opłata autostradowa ma obowiązywać.
– Przedsiębiorcy z sektora MŚP odczuwają ekonomiczne skutki
spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią, czego przejawem jest m.in.
zachowawczość w kwestiach związanych z lokowaniem kapitału w środkach trwałych,
takich jak samochody. Nic więc dziwnego, że obecnie cena zakupu jest głównym
czynnikiem decydującym o wyborze pojazdów do firmy. W 2017 r. dla ponad połowy
głównym kryterium wyboru auta flotowego były koszty eksploatacji – mówi Bartosz
Olejnik, dyrektor sprzedaży w Carefleet.
Dziś tylko … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS