Volkswagen Taigo powiększa drużynę niemieckiej marki w Polsce. Nowy model dostał poważną misję: jako pierwszy w segmencie B ma sprawić, że sylwetka SUV-a coupe – tak modna wśród większych aut premium BMW czy Mercedesa – stanie się dostępna dla ludu.
Taigo powstał na platformie MQB-A0, z której już od dawna korzysta Polo czy T-Cross. Przy czym firma oficjalnie przyznaje, że nowicjusz bazuje na modelu Nivus oferowanym w Brazylii od 2020 roku. Jednak na potrzeby rynków europejskich przeszedł szereg modyfikacji uszlachetniających i będzie produkowany na jednej linii z Polo w Pampelunie w Hiszpanii. A oto czego mogą spodziewać się kierowcy…
Volkswagen Taigo debiutuje w Polsce
Volkswagen Taigo jest dłuższy i bardziej smukły niż pudełkowaty T-Cross, ale też wyższy i bardziej przestronny od Polo. Tak ukształtowany SUV coupe mierzy 4266 mm długości, 1494 mm wysokości i 1757 mm szerokości. Proporcje ze skróconymi zwisami karoserii to także zasługa pokaźnego rozstawu osi (2566 mm; tu w porównaniu do rodzeństwa dodano odpowiednio dwa i trzy milimetry). Na drodze ten parametr powinien przełożyć się na stabilne prowadzenie, z kolei w kabinie czterem osobom ciężko będzie narzekać na ciasnotę. Zdaniem VW mają tego dowodzić liczby: na miejscu kierowcy odległość od siedziska do podsufitki wynosi 1019 mm; z tyłu zmierzono 964 mm przestrzeni i to mimo wcześnie opadającej linii dachu.
Volkswagen Taigo
/
Volkswagen
/
ULI_SONNTAG
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS