A A+ A++
Przerwy techniczne w kilkunastu bankach. Tylko nieliczni nie zaplanowali prac
fot. lucadp / / Shutterstock

Bez cienia przesady
można powiedzieć, że najbliższy weekend minie klientom banków pod znakiem
przerw. Zdecydowana większość instytucji zaplanowała na najbliższych kilka dni
prace informatyczne. Na liście niedostępnych usług m.in. płatności kartą czy
wypłaty z bankomatów.

Do tej poty prace zapowiedziały następujące marki bankowe:
Alior Bank, Bank Pekao, Bank Pocztowy, BNP Paribas Bank Polska, BOŚ Bank, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Nest Bank, PKO Bank Polski, Santander
Bank Polska, Santander Consumer Bank i Toyota Bank.

Przerwa techniczna w
Banku Millennium

Przerwa w Banku
Millennium
to kontynuacja zapoczątkowanych pod koniec tygodnia prac. Obejmie
ona płatności zbliżeniowe Blik, które będą niedostępne w sobotę (20 listopada 2021 r.) od północy do godz. 6.00.

Dłuższa przerwa w
Banku Pekao

Bank Pekao
poinformował swoich klientów na stronie internetowej o pracach, które będą
miały miejsce w ciągu kilku najbliższych dni. Są one efektem dokonywanej migracji
produktów z systemów Idea Banku do systemów Banku Pekao. Grafik wygląda
następująco:

  • piątek
    (19 listopada) godz. 22.00
    – start prac, które spowodują niedostępność serwisu
    internetowego PekaoBiznes24, aplikacji mobilnej i usługi Pekao Connect,
  • sobota
    (20 listopada) godz. 15.00
    – początek prac, które wymuszą niedostępność serwisu
    internetowego Pekao24, aplikacji PeoPay, Pekao24Makler oraz platformy eTrader
    Pekao,
  • niedziela
    (21 listopada) godz. 12.00
    – koniec prac dotyczących serwisu internetowego
    Pekao24, aplikacji PeoPay, Pekao24Makler oraz platformy eTrader Pekao,
  • poniedziałek
    (22 listopada) godz. 6.00
    – koniec prac dotyczących serwisu internetowego
    PekaoBiznes24, aplikacji mobilnej i usługi Pekao Connect.

Bank podkreśla, że w czasie przerwy technicznej klienci nie
będą mieli możliwości korzystania z transakcji Blik, płatności internetowych
Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w
aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Infolinia będzie dostępna tylko
w przypadku zastrzeżenia karty.

Dodatkowa informacja dotyczy wyłączenia serwisów Idea Banku,
co będzie miało miejsce w piątek (19
listopada) po godz. 16.00
. Klienci uzyskają dostęp do serwisów Banku Pekao
w poniedziałek (22 listopada) o godz.
8.00.

Prace modernizacyjne w
Banku Pocztowym

Bank Pocztowy uprzedza, że w niedzielę (21 listopada) od godz. 4.00 do godz. 8.00 mogą pojawić
się problemy z dokonaniem transakcji kartą z wykorzystaniem uwierzytelnienia 3D
Secure poprzez wiadomości SMS. Klienci mogą również napotkać na trudności z
przyłączaniem kart do portfeli cyfrowych Google Pay / Apple Pay / GaminPay /
XIAOMI PAY. Wspomniane niedogodności wynikają z zaplanowanych prac administracyjnych
przez dostawcę.

Prace serwisowe w BNP
Paribas Banku Polska

Kolejnym bankiem na liście z przerwami jest BNP Paribas Bank
Polska, który prace rozpocznie w piątek
(19 listopada) o godz. 21.00. Do 23.59
nie będzie możliwe korzystanie z
systemów GOonline Biznes, GOmobile Biznes, GOconnect Biznes (Host to Host).

Przerwa w BOŚ Banku

Z niedostępnymi systemami będą się również borykali klienci
BOŚ Banku. Instytucja zaplanowała prace w
piątek (19 listopada) o godz. 22.00.
Zakończenie przerwy zostało wyznaczone
na godz. 18.00 dnia kolejnego (sobota,
20 listopada)
. W tym czasie nie zadziałają system i aplikacja mobilna
BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ.

Nocna przerwa w Getin
Noble Banku

Brak dostępu do bankowości internetowej i mobilnej w ten
weekend – o tym uprzedza klientów Getin
Noble Bank.
Prace techniczne, które wywołają utrudnienia, odbędą się w
nocy z piątku na sobotę (19/20
listopada) w godz. 23.30 – 8.30.

ING Bank Śląski –
prace serwisowe

W nocy z soboty na niedzielę
(20/21 listopada) od północy do godz. 5.30
ING Bank Śląski przeprowadzi prace serwisowe, które nie pozostaną
bez wpływu na dostępność niektórych usług. W podanym czasie nie będzie możliwe:

  • realizowanie płatności internetowych kartami z
    dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure),
  • aktywowanie kart, zmienianie limitów transakcyjnych
    i nadawać kodów PIN,
  • zamówienie kart płatniczych,
  • przypisanie do telefonu kart w aplikacji Moje
    ING Mobile,
  • dodanie kart Mastercard z poziomu portfeli
    zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay),
  • wykonanie przelewu z rachunku karty kredytowej,
  • realizacja operacji na kartach w bankowości
    elektronicznej,
  • wzięcie pożyczki i założenie konta osobistego i
    oszczędnościowego.

Ponadto klienci mogą napotkać na problemy z zakupem nowych
produktów przez stronę internetową lub w Moim ING (np. wniosek o konto, kartę,
pożyczkę) czy obsługą funkcji kartowych oraz procesów ecustody w ING Business.

Nie zadziałają również wpłatomaty. W ich przypadku przerwa
będzie miała miejsce dwukrotnie w ten weekend – z soboty na niedzielę (20/21 listopada) od północy do godz. 3.00 oraz z
niedzieli na poniedziałek (21/22 listopada) od godz. 1.30 do godz. 4.00.
Bank
podkreśla, że mogą się w tym czasie pojawić problemy z korzystaniem z bankomatów
banku oraz maszyn PlanetCash.

Przerwa techniczna w
mBanku

Zajęty grafik będą mieli również informatycy mBanku. Klienci banku mogą spodziewać
się przerw w banku w następującym układzie:

  • sobota
    (20 listopada) godz. 7.30
    – start prac skutkujących niedostępnością systemu
    eMakler,
  • niedziela
    (21 listopada) godz. 1.30
    – start prac skutkujących brakiem możliwości
    złożenia wniosku,
  • niedziela,
    godz. 2.00
    – początek przerwy dotyczącej płatności kartą, wypłat z bankomatów,
    płatności internetowych i systemu transakcyjnego (bankowość internetowa i
    mobilna),
  • niedziela
    godz. 8.30
    – koniec prac obejmujących płatności kartą (stacjonarnie) i
    wypłaty z bankomatów,
  • niedziela
    godz. 10.10
    – koniec prac dotyczących płatności kartą w internecie i
    obejmujących dostęp do systemu transakcyjnego,
  • niedziela
    godz. 11.00
    – koniec prac wpływających na działanie wniosków,
  • niedziela
    godz. 20.00
    – zakończenie prac nad eMaklerem.

Prace serwisowe w
Nest Banku

W niedzielę (21
listopada) między godz. 0.30 a godz. 5.00
klienci nie będą mogli zalogować
się do bankowości internetowej i mobilnej Nest
Banku
. Przerwa jest spowodowana pracami serwisowymi.

Przerwa w PKO BP i
Inteligo

Przerwa w PKO Banku
Polskim
obejmie również usługi jego internetowej marki Inteligo. Zgodnie z „rozkładem jazdy” prac modernizacyjnych klienci:

  • w sobotę
    (20 listopada)
    nie będą mogli skorzystać z usług maklerskich,
  • w
    niedzielę (21 listopada) od godz. 0.00 do godz. 12.00
    nie będą mogli korzystać
    z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes oraz z płatności w
    sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO” czy “Płacę z Inteligo”. Bank dodaje, że w
    ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko
    autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.

Ważna informacja jest również taka, że w czasie przerwy
aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna, a działanie aplikacji IKO
będzie ograniczone do wypłat z bankomatów, płatności w sklepach stacjonarnych i
internetowych za pomocą BLIK.

Prace w Santander
Banku Polska

Santander Bank Polska
zaczyna prace w piątek (19 listopada) o
godz. 22.00
. Od tego czasu nie będzie możliwe skorzystanie z Blika,
przelewów natychmiastowych i Kantoru Santander. Klienci nie zapłacą również za
zakupy w internecie Przelewem24. Od
godz. 23.00
do wyżej wymienionych ograniczeń dołącza działanie bankowości
internetowej i mobilnej. Zakończenie przerwy zostało zaplanowane na sobotę (20 listopada) na godz. 9.00.

Santander Consumer
Bank – przerwa techniczna

Santander Consumer Bank
zaplanował prace nad systemem kart kredytowych w sobotę (20 listopada) w godz. 13.00 – 17.00. Prace nie wpływają
na płatności kartami a dostęp do bankowości internetowej i mobilnej, z których
w podanych godzinach nie będzie można skorzystać.

Prace serwisowe w
Toyota Banku

Na możliwość wystąpienia chwilowych problemów w dostępie do
systemu bankowości internetowej automatycznego serwisu telefonicznego i
szybkich płatności zwraca uwagę Toyota
Bank
. Prace, które mogą wpłynąć na ich działanie mają mieć miejsce w niedzielę (21 listopada) w godz. 10.00 – 14.00.

MDe

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpełnia się marzenie Jerzego Pertkiewicza. Będzie film o bojowym szlaku partyzantów pod Tarnowem. W roli pułkownika – Piotr Fronczewski.
Następny artykułCały świat szuka Shuai Peng