A A+ A++

Charakterystyczne pojazdy lotniskowych jednostek straży pożarnej znają wszystkie osoby podróżujące samolotami. Często widać je, gdy ochraniają tankujący statek powietrzny, rzadziej – na szczęście – gdy asekurują awaryjne lądowanie. Dużo w tej kwestii zrobiły również wszelkiego rodzaju filmy, ze “Szklaną pułapką 2” włącznie.

Porównując pojazdy, jakimi dysponują lotniskowe jednostki, z tymi znanymi z naszych ulic, bez trudu dostrzeżemy zdecydowanie większe gabaryty. Samochody operujące w portach lotniczych są po prostu dużo większe, co nie dziwi, zważywszy na brak ograniczeń związanych z ciasnymi uliczkami. Miejskie jednostki działają w dużo bardziej niekorzystnych warunkach i często muszą przeciskać się pomiędzy zaparkowanymi samochodami czy gęstą zabudową.

Podstawową zasadą obowiązującą na lotniskach – zgodnie z międzynarodowymi przepisami – jest limit 3 minut w jakim od momentu powiadomienia ratownicy muszą dotrzeć do samolotu, który uległ wypadkowi. Żeby móc sprostać tak wyśrubowanym standardom (w niedalekiej przyszłości zostan … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKalisz: Porzucone zbiorniki z chemikaliami!
Następny artykuł”Szkolenie z zakresu ratownictwa technicznego strażaków ratowników OSP”. II część planowanych szkoleń