A A+ A++

Prawie 2 miliony zł więcej musi dopłacić 18 podpoznańskich samorządów Zarządowi Transportu Miejskiego za komunikację w październiku, listopadzie i grudniu ubiegłego roku.

Dzięki współpracy Poznania i okolicznych samorządów pasażerowie w aglomeracji poznańskiej mogą jeździć na jednym bilecie, a organizatorem transportu jest Zarząd Transportu Miejskiego, któremu gminy za to płacą. System, jak się okazuje, poza zaletami ma też wady. Jak wynika z rachunków wystawionych przez ZTM, gminy muszą dopłacić prawie 2 mln zł za komunikację autobusową w październiku, listopadzie i grudniu ubiegłego roku.

Powodem jest błąd urzędników, którzy źle oszacowali z biletów za ten właśnie czas – uznali, że będą wyższe niż faktycznie były. Powodem była pandemia: szacunki wykonane przed drugą falą okazały się nieadekwatne. Bo właśnie w ciągu tych trzech ostatnich miesięcy sprzedaż biletów z powodu pandemii znacznie spadła, jak wyjaśnił Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego. Pasażerów było znacznie mniej z zamknięcia szkół i przejścia wielu firm na pracę zdalną.

Źródło: Radio Poznań

Oceń artykuł
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFrancja: Śmiertelnie potrącił członka ruchu “żółtych kamizelek”. Wyrok dla Polaka
Następny artykułPaweł Bernas porzucił kolarstwo szosowe