A A+ A++

Główną przyczyną około sześciogodzinnej awarii Facebooka, Instagrama i WhatsAppa i innych serwisów należących do Facebooka była błędna zmiana konfiguracji. Firma twierdzi, że wszystkie usługi działają teraz prawidłowo.

“Nasze zespoły inżynierów twierdzą, że zmiany w konfiguracji routerów szkieletowych koordynujących ruch sieciowy między centrami danych były główną przyczyną problemu” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Facebooka napisanym przez Santosha Janardhana, szefa infrastruktury Facebooka. Zakłócenie ruchu sieciowego sparaliżowało wymianę informacji pomiędzy centrami danych miało doprowadzić do awarii Facebooka, Instagrama i WhatsAppa na całym świecie.

Awaria Facebooka – chronologia wydarzeń

Usługi Facebooka przestały działać w okolicach godziny 17:40 czasu polskiego. Doszło do awarii Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, a także największej platformy wirtualnej rzeczywistości na świecie – Oculus VR. Nie działały również również facebookowe narzędzia do pracy hybrydowej takie jak: Workchat, Workplace i Workplace Rooms. Skala problemów objęła pocztę Facebooka, a także system inteligentnego biura wykorzystywany przez giganta. Problem w pewnym momencie był tak duży, że niektórzy z pracowników nie mogli otworzyć drzwi zablokowanych kartami magnetycznymi.

Przed 00:00 udało się przywrócić większość usług i serwisów, ale Facebook oficjalnie potwierdził dopiero po godzinie 4:00 czasu polskiego, że wszystkie z jego serwisów i platform działają prawidłowo. Firma oświadczyła, że dane użytkowników wszystkich jego serwisów są bezpieczne i nie ma powodów do obaw. Źródła dziennika “The New York Times” potwierdzają, że nie był to cyberatak.  

 “Przepraszamy wszystkich, którzy zostali dotknięci awarią i pracujemy nad lepszym zrozumieniem tego, co wydarzyło się, abyśmy mogli uczynić naszą infrastrukturę jeszcze bardziej odporną” – czytamy w oświadczeniu giganta. 

Facebook przeprasza

Podczas problemów Facebooka i jego siostrzanych serwisów, internauci przenieśli się m.in. do serwisów Twitter i komunikatora Signal. Obie platformy zanotowały wzrost użytkowników, a nawet – w przypadku Twittera – drobne problemy techniczne.  Po pełnym usunięciu awarii w nocy z poniedziałku na wtorek, przedstawiciele serwisów należących do Facebooka przygotowali stosowne przeprosiny.

“Do ogromnej społeczności ludzi i firm na całym świecie, którzy na nas polegają: przepraszamy. Ciężko pracowaliśmy nad przywróceniem dostępu do naszych aplikacji i usług i z przyjemnością informujemy, że powoli wracają online. Dziękuję za wyrozumiałość” – czytamy na twitterowym profilu Facebooka.

“Wróciliśmy i działamy na 100%. Dziękujemy dziś wszystkim na całym świecie za cierpliwość, po … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFacebook podał przyczynę poniedziałkowej awarii
Następny artykułEuropejskie miasta walczą z kupującymi mieszkania na wynajem. Fundusze zaczynają inwestować w Polsce