A A+ A++

Od początku października w Katowicach wprowadzane będą czasowe zmiany w organizacji ruchu. Dotyczą one trzech lokalizacji: przebudowywanego węzła DK81/DK86 w Giszowcu, wiaduktu nad ulicą Porcelanową w ciągu Murckowskiej oraz Tylnej Mariackiej.

Przebudowywany węzeł DK81/86 Giszowiec

W poniedziałek 4 października o godz. 6:00 zostanie zamknięta dla ruchu kołowego ulica Kolista na odcinku od skrzyżowania ulic Kolistej, Karolinki i 73-go Pułku Piechoty do zjazdu na osiedle Kolista 25 (pod nowo budowanymi obiektami mostowymi) i tym samym zostanie czasowo zawieszona możliwość przejazdu pod wiaduktem w ciągu DK86. Reorganizacja ta jest konieczna w celu przygotowania konstrukcji nośnej nowo budowanych obiektów mostowych dla jezdni wschodnich w DK86 (ul. Pszczyńska) w stronę Katowic.  Taki stan utrzyma się do 11 października, kiedy zostanie wprowadzony kolejny etap czasowej organizacji ruchu polegający na:

Murckowska – wiadukt nad ulicą Porcelanową (DK86)

W nocy z niedzieli na poniedziałek (3-4 października), w związku z przebudową dylatacji na wiadukcie drogowym w ciągu ulicy Murckowskiej nad ul. Porcelanową zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Zmiana będzie polegała na wyłączeniu po jednym, lewym pasie ruchu DK86 dla obu kierunków. Zwężenie jezdni wystąpi na odcinku około 200 m i jest konieczne w celu wykonania przewiązek po obu stronach wiaduktu, niezbędnych do prowadzenia dalszych etapów prac na tym obiekcie. Prace potrwają ok. 7 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. Po zakończeniu budowy przewiązek (do przekierowania pojazdów na kolejnych etapach robót) zostanie przywrócona poprzednia organizacja ruchu.

Wyłączenie miejsc postojowych na ulicy Tylnej Mariackiej

Na ul. Tylnej Mariackiej instalowane będą automatyczne parkingi poziomowe. Prace wchodzą w kolejny etap i dlatego od piątku 1 października wyłączonych zostanie 8 miejsc postojowych po stronie zabudowy na odcinku trzech pierwszych kamienic od ul. Francuskiej. Tymczasowo ruch kołowy będzie przebiegał po miejscach postojowych od strony muru oporowego (przy torach kolejowych).

Jednocześnie ze zmianami w organizacji ruchu, rozpoczną się prace fundamentowe związane z budową pierwszego zespołu urządzeń parkingowych. Trwająca przebudowa układu drogowego wraz z budową zespołu maszyn do automatycznego parkowania samochodów jest częścią przebudowy strefy śródmiejskiej – obszaru ulic Dworcowej i Tylnej Mariackiej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł150 lat kolei w Zielonej Górze. Pociąg, który zmienił miasto [ROZMOWA]
Następny artykułKorea Północna może mieć broń hipersoniczną. “To oznaczałoby wielki krok”