Remont drogi powiatowej Brzeźnio-Rembów realizowany jest z użyciem technologii bezszwowej, co oznacza, że drogowcy układają nawierzchnię jednocześnie na całej szerokości jezdni. Powoduje to co prawda utrudnienia w ruchu na etapie robót, ale znacznie zwiększa trwałość drogi.
Przebudowa drogi z Brzeźnia do Rembowa wkroczyła w etap wymagający od kierowców szczególnej wyrozumiałości. Wykonawca inwestycji – Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z Kalisza – zakończył już prace w jej najbardziej ruchliwym miejscu (centrum Brzeźnia) i posuwa się w kierunku drogi wojewódzkiej nr 482. Tam też kierowcy napotkają w najbliższym czasie na największe utrudnienia.
Zastosowana przy remoncie tej drogi technologia wymusza konieczność całkowitego zamknięcia przejazdu na czas układania wierzchniej warstwy bitumicznej. Ma to jednak ogromną zaletę, którą z pewnością docenią wszyscy użytkownicy: droga nie będzie łączona na środku, przez co będzie równiejsza i bardziej trwała. – Choćby wykonawca nie wiadomo jak precyzyjnie ułożył obie części nawierzchni, prędzej czy później w drobne szczeliny w szwie dostanie się woda. Nie trzeba tłumaczyć, jakie ubytki spowoduje ona po wielokrotnym cyklu zamarzania i rozmarzania – mówi Robert Piątek, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Sieradzu.
Inwestycją objęty jest ponaddwukilometrowy odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką do centrum Brzeźnia. Do końca tego roku powstanie tam nowy chodnik, odcinek kanalizacji deszczowej oraz nawierzchnia o szerokości 6, a na długości 1 km – 7 metrów. Przebudowa realizowana jest przez samorząd Powiatu Sieradzkiego przy udziale finansowym Gminy Brzeźnio i środków zewnętrznych z Funduszu Dróg Samorządowych. Jej łączny koszt to około 4 mln złotych. Prace potrwają do końca roku.
T.O.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS