A A+ A++

Nie ma na świecie osoby, która by się nie zetknęła z gazetką promocyjną czy ulotką. Są rozdawane na ulicy, wystawiane w sklepach, dołączane do zakupów czy wrzucane do skrzynek pocztowych. Często też mamy do nich różny stosunek – dobrze jest zobaczyć, jaka promocja będzie obowiązywać w przyszłym tygodniu, ale nikt nie lubi zapchanej skrzynki pocztowej.

Ale czy w obecnych czasach cyfryzacji marketing ulotkowy ma prawo bytu i czy jest choć trochę skuteczny? Odpowiadamy na to pytanie. Z artykułu dowiesz się też skąd wzięły się ulotki oraz poznasz trochę statystyk odnośnie gazetek promocyjnych.

https://unsplash.com/photos/swd3FBSEA4Q

Historia ulotek – jak to się zaczęło

W średniowieczu zapisy były wykonywane ręcznie przez skrybów. Mieszkali oni w klasztorach, gdzie mieli specjalne pomieszczenie scriptorium do kopiowania pism i tekstów. Większość książek w tamtych czasach należała do klasztorów lub bardzo bogatych osób. Książki były zazwyczaj pisane na glinie, papirusie, wosku i pergaminie.

Pod koniec lat trzydziestych XIV wieku Niemiec Johann Gutenberg zmienił bieg historii dzięki wynalezieniu prasy drukarskiej. Opracował on kompletny system drukarski, który udoskonalił proces drukowania na wszystkich jego etapach, a także stworzył “maszynę ruchomej czcionki”.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Wraz z rozpowszechnianiem się popularności teksty drukowane stały się nowym sposobem szybkiego i taniego rozpowszechniania informacji. Ulotki były szczególnie wykorzystywane przez polityków. Słowo pisane, które kiedyś należało do bogatych i wpływowych, stało się łatwo dostępne dla wszystkich. Jednak dopiero w latach 50. druk ulotek ewoluował w kierunku eleganckich i jaskrawych gazetek reklamujących towary i usługi.

Statystyki na temat gazetek promocyjnych

Może się wydawać, że większość z nas nie lubi otrzymywać ulotek promocyjnych i gazetek w skrzynkach pocztowych. Jednak badania przeprowadzone przez Data&Marketing Association pokazują na to, że aż 79% konsumentów przegląda ulotki otrzymane drogą pocztową, a 13% z nich zatrzymuje je przez tydzień lub nawet dłużej.

Marketing ulotkowy jest dobrym narzędziem do przyciągania konsumentów. 48% osób, które otrzymały gazetki promocyjne odwiedziły sklep, zadzwoniły w celu uzyskania informacji lub kupiły reklamowany produkt. Jeśli chodzi o reklamę telewizyjną jest to 47%. Jedynie w przypadku reklamy w mediach uzyskano wyższy wynik – 60% konsumentów odpowiedziało na tę formę marketingu.

Skuteczność marketingu ulotkowego w czasach mediów

Jak pokazują dane przywołane w poprzednim paragrafie, około 50% odbiorców ulotek podejmuje jakieś działanie. Ulotki więc dalej spełniają swoją rolę i przyciągają klientów, zachęcając do zakupu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Jednak w obecnych czasach nie można zignorować istnienia gazetek wirtualnych. Przykładowo, jeśli chcesz sprawdzić jakie promocje oferuje Topaz gazetka, ponieważ masz ten sklep w pobliżu, wystarczy, że poszukasz gazetki online na stronach takich jak Kimbino.pl. Ulotki praktycznie każdego sklepu są klika kliknięć od Ciebie i mogą być wysyłane do Ciebie w formie newslettera. Jest to zdecydowanie wygodniejsze niż przeglądanie kilku gazetek. Ponadto, korzystając z różnych aplikacji, masz gazetki promocyjne zawsze pod ręką.

Ulotki a środowisko

Dane pokazują, że przemysł papierniczy wykorzystuje tylko 13% śwatowej ilości drewna. 50% jest używane przez przemysł budowniczy, a pozostałe 37% przez inne gałęzie przemysłu. Tak więc produkcja papieru nie grozi deforestacji. Co więcej, gazetki promocyjne mogą być wytwarzane z makulatury i ponownie wykorzystane do produkcji papieru. Papier z gazetek promocyjnych i ulotek z powodzeniem może być oddany na recykling.

Gazetki promocyjne w XXI wieku

Choć może się wydawać, że w czasach cyfryzacji tradycyjne gazetki promocyjne będą nieskutecznym narzędziem marketingowym, wcale tak nie jest. Tradycyjne ulotki dalej docierają do konsumentów i zachęcają ich do zakupu. I nie stoją na przeszkodzie w byciu eko. A osobom, które lubią sprawdzać oferty z wielu sklepów na raz polecamy strony do przeglądania gazetek online.

Artykuł partnera

Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWraca nocna jazda na rolkach – Nightskating Płock zaprasza!
Następny artykułEl. ME koszykarek: Słowenia, Turcja i Albania rywalami Polski