Spółka Deutsche Post, DHL Express, zakupiła elektryczne samoloty.
Dwanaście elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation zostanie przekazanych DHL Express do 2024 roku. Samolot może maksymalnie przewieźć 1 200 kg ładunku, a jego zasięg wynosi do 815 kilometrów. Maszynę może obsługiwać przez jeden pilot.
Napęd stanowią 2 elektryczne silniki o mocy 850 KM każdy. Litowo-jonowe akumulatory ważą 3720 kg. Prędkość samolotu wynosi 407 km/h. Ładowanie niezbędne dla godzinnego lotu potrwa maksymalnie 30 minut.
Czytaj więcej w: Polska projektuje własne ogniwa paliwowe
DHL Express zaznacza, że „Alice” będzie funkcjonować we wszystkich środowiskach obsługiwanych obecnie przez samoloty tłokowe i turbinowe. W pełni elektryczny samolot „Alice” będzie można skonfigurować zarówno pod kątem potrzeb przewozu ładunku, jak i pasażerów. Pierwszy lot prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w tym roku.
Grupa DHL zamierza osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla w 2050 roku. – Bardzo poważnie traktujemy kwestie związane z minimalizacją wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa dla nas kluczową rolę. Aby to osiągnąć do 2030 r. w ramach grupy DP DHL, planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a 60 proc. naszej floty mają stanowić pojazdy elektryczne. Zamówienie dwunastu innowacyjnych na skalę światową samolotów elektrycznych czyni DHL Express nie tylko liderem ekologicznych rozwiązań logistycznych, ale też pokazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijać cała branża – podkreśla wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska Edwin Osiecki.
Czytaj więcej w: Ciężarowe trolejbusy na zakręcie
Zakupiony samolot jest najnowszą wersją maszyny, przedstawioną przez producenta na początku lipca. Otrzymała ona inne usterzenie tylne, podwozie oraz silniki ze śmigłami ciągnącymi zamiast pchających.
DHL spodziewa się stosować maszyny na trasach dowozowych w USA i Europie. Izraelska firma Eviation przeniosła siedzibę do Seattle w USA i zapewnia, że gotowa jest do rozpoczęcia certyfikacji w Stanach Zjednoczonych i w UE.
Czytaj więcej w: Kurier przyleci elektrycznym pojazdem
Dostawcą chłodzonych cieczą elektrycznych silników jest MagniX. Firma szacuje, że w USA połowa lotów odbywała się na dystansie poniżej 500 mil. Koszt godziny lotu elektrycznego samolotu jest o 80 proc. mniejszy niż maszyny z silnikiem spalinowym, oblicza MagniX. W lipcu firma zaprezentowała 850-konne silniki Magni650, które zastąpiły Magni500 o mocy 750 KM.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS