Zamiast porzuconych i popadających w ruinę hal, lokalne centrum z mieszaniną bloków mieszkalnych, przestrzeni handlowych i zielenią. Do tego zachowany poindustrialny klimat dawnej fabryki – takie w skrócie są założenia masterplanu przygotowanego przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego stołecznego ratusza. Główną osią nowego osiedla Warszawy ma stać się Aleja FSO, równoległa do Jagiellońskiej. Na tym terenie mają powstać place miejskie, parki i skwery oraz układ ulic stanowiących połączenia obszaru Żerania z zielonym terenami nad Wisłą i rejonami przystanków kolejowych.
Fabryka samochodów zajmowała olbrzymi teren od Wisły do torów na Pelcowiźnie, przecięty ulicą Jagiellońską. Wschodnia część to m.in hale fabryczne z charakterystyczna bramą wjazdową. Po stronie zachodniej znajdował się, połączony z fabryką tunelem pod Jagiellońską, tor testowy. Ostatni samochód zjechał z taśmy fabryki w lutym 2011 roku.
Tereny po stronie Wisły są teraz własności Mennicy Polskiej, która buduje tam m.in osiedle ośmiu nowoczesnych budynków wielorodzinnych w armach inwestycji Bulwary Praskie. “Pierwszy budynek został oddany w ub.r., dla kolejnych czterech w tym roku został wybrany generalny wykonawca. W maju ruszyła sprzedaż dla II i III etapu inwestycji” … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS