A A+ A++

Od 2 sierpnia w Tarnobrzegu wprowadzone zostaje płatne parkowanie w samym centrum. Wyznaczono ok. 240 miejsc parkingowych. W rejonie placu Bartosza Głowackiego nastąpiła także zmiana organizacji ruchu.

– Od ulicy Piłsudskiego, skręcając w ul. Mickiewicza w kierunku Placu Bartosza Głowackiego będzie to ulica jednokierunkowa, łącznie z ulicą Szkolną, która też będzie miała jeden kierunek, w kierunku ul. Kościuszki i Jachowicza – – mówi Robert Kędziora, komendant Straży Miejskiej w Tarnobrzegu.

– Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w ścisłym centrum miasta ma na celu udrożnienie ruchu kołowego i zwiększenie rotacji pojazdów parkujących wokół Pl. B. Głowackiego. Pozwoli to kierowcom na spokojne zaparkowanie, bez konieczności tracenia czasu na nerwowe poszukiwanie miejsca do parkowania, w sytuacji, gdy potrzebują załatwić sprawy urzędowe, osobiste, czy chociażby zrobić zakupy w tej części miasta- dodaje.

PIERWSZY ETAP STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA

Obecnie wprowadzany jest pierwszy etap Strefy Płatnego Parkowania. Na tym etapie strefą objęte zostaną ulice przyległe do pl. Bartosza Głowackiego, czyli:

  • ul. Dominikańska (od ul. Kościuszki do ul. Sandomierskiej),
  • ul. Kościuszki (od ul. Dominikańskiej do parkingu przy pl. Surowieckiego),
  • ul. dr Olgi Lilien (na całej długości),
  • ul. Mickiewicza (od Placu Bartosza Głowackiego do wysokości budynku Urzędu Miasta przy ul. Mickiewicza 7),
  • ul. Sandomierska (od skrzyżowania z ul. Dominikańską do Placu Bartosza Głowackiego),
  • ul. Szeroka (na całej długości),
  • ul. Krótka (na całej długości),
  • ul. Szkolna (na całej długości)

PARKOWANIE PŁATNE W DNI ROBOCZE

Opłata za parkowanie w strefie obowiązywać będzie w dni robocze, w godzinach 8.30 – 17.30. Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Tarnobrzega z 26 lutego 2020 r. w Strefie Płatnego Parkowania (SPP) wprowadzono następujące stawki opłat za postój pojazdów samochodowych:

  • 1,00 zł – pierwsze pół godziny parkowania,
  • 2,50 zł – za pierwszą godzinę parkowania,
  • 3,00 zł – za drugą godzinę parkowania,
  • 3,60 zł – za trzecią godzinę parkowania,
  • 2,50 zł – za czwartą i każdą następną godzinę parkowania.

OPŁATY W PARKOMACIE, APLIKACJI MOBILNEJ

Kierujący będą mogli opłacić postój zarówno w parkomacie – gotówką, kartą płatniczą czy blikiem, ale także telefonem komórkowym poprzez jedną z czterech aplikacji mobilnych: MobiParking, Pango, mPay lub ePark. Brak wniesienia opłaty za postój wiąże się z poniesieniem znacznie większych kosztów. Opłaty dodatkowe za brak opłaty parkingowej wynoszą bowiem: 75, 100 bądź 150 złotych, w zależności od czasu uregulowania należności (w dniu wystawienia wezwania, do 7 dni od wystawienia, powyżej 7 dni, ale nie dłużej niż 14 dni).

OPŁATY ABONAMENTOWE, NIEPEŁNOSPRAWNI ZWOLNIENI Z OPŁAT

Wprowadzone zostały też dwa rodzaje opłat abonamentowych – dla przedsiębiorców i mieszkańców. Skorzystać z nich będą mogli tylko mieszkańcy domów i bloków położonych bezpośrednio przy SPP oraz przedsiębiorcy, których działalność zlokalizowana jest w obszarze strefy – pisaliśmy o tym tutaj: https://nadwisla24.pl/2021/07/15/platne-parkowanie-w-tarnobrzegu-mozna-juz-skladac-wnioski-o-wydanie-karty-abonamentowej/

Osoby niepełnosprawne, których pojazdy posiadać będą widoczną kartę parkingową, objęte są stawką zerową, czyli nie płacą za parkowanie w strefie.  

Wszystkie uregulowania dotyczące SPP zawarte są we wprowadzającej strefę płatnego parkowania Uchwale Rady Miasta Tarnobrzega z 26 lutego 2020 r. oraz w załączniku do ww. uchwały, Regulaminie Strefy Płatnego Parkowania w Tarnobrzegu – akt_2

WAŻNE, STREFĄ PŁATNEGO PARKOWANIA NA TYM ETAPIE NIE SĄ OBJĘTE WSZYSTKIE WYMIENIONE W UCHWALE ODCINKI ULIC, A JEDYNIE PODANE W POWYŻSZYM KOMUNIKACIE

Foto: Piotr Morawski

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKłobuck – po kaskadowej kontroli prędkości
Następny artykułDworzec gotowy, ale wciąż nie można z niego korzystać [ZDJĘCIA]