– Mariusz Mszyca: Na poziomie samego opisu tego, czym się zajmujemy, może wydawać się to niezwykle zawiłe. W rzeczywistości montaż każdego samochodu odbywa się na linii produkcyjnej, gdzie składane są poszczególne podzespoły, zderzaki, fotele i tysiące innych rzeczy. Wszystkie te elementy muszą być dostarczone przez kooperantów, którzy je wytwarzają w różnych krajach i fabrykach. Naszą rolą jest to, by opracować opakowania na poszczególne podzespoły w taki sposób, by bezpiecznie, ergonomicznie i bez szwanku odbyły całą podróż. Co więcej często nasze wyroby mają charakter wewnętrznych pojemników i transporterów, z których pracownik fabryki wyciąga potrzebne mu w danej chwili elementy. Należy pamiętać, że samochód składa się z setek części i każda z nich musi być w taki sposób przygotowana i dostarczona na linię.
Jak zatem można wyobrazić sobie poszczególne etapy powstawania takiego opakowania?
– Łukasz Pawęzka: Zazwyczaj wszystko rozpoczyna się od ogłoszenia produkcji nowego modelu pojazdu lub liftingu. Wówczas otrzymujemy zapytanie ze strony kooperanta wraz z wirtualnym modelem 3D danego elementu i umową poufności. Następnie powstaje projekt i po jego akceptacji fizyczny prototyp. Jeśli wszystko idzie zgodnie z planem uruchamiamy seryjną produkcję. Często musimy stworzyć od zera całą koncepcję zarówno samego wypełnienia jak i części zewnętrznej pudła czy też transportera. Korzystamy z bardzo wielu materiałów szukając najlepszego rozwiązania. Inaczej projektuje się opakowanie reflektorów samochodowych, a inaczej elementów silnika czy zderzaków. Bez względu na przewożony asortyment każdemu producentowi zależy na tym, by dzięki umiejętnemu pakowaniu jedna ciężarówka mieściła jak najwięcej i towar … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS