Rząd premiera Borisa Johnsona, przygotowując się do zwołania Konferencji Klimatycznej ONZ, znanej jako COP26, w Szkocji jeszcze w tym roku, dąży do podniesienia brytyjskich referencji w zakresie ochrony środowiska.
Rząd powiedział, że zabroni sprzedaży mniejszych ciężarówek z silnikiem diesla od 2035 roku, a większych o masie ponad 26 ton od 2040 roku lub wcześniej, jeśli to możliwe.
Określa również plany utworzenia zerowej sieci kolejowej netto do 2050 r. i zapewnienia zerowych emisji netto z krajowego lotnictwa do 2040 r.
„Dekarbonizacja to nie tylko jakiś proces technokratyczny. Chodzi o to, jak upewniamy się, że transport kształtuje jakość życia i gospodarkę w dobry sposób” – powiedział sekretarz ds. transportu Grant Shapps.
„Nie chodzi o powstrzymanie ludzi przed robieniem rzeczy: chodzi o robienie tych samych rzeczy w inny sposób” – dodał.
Podczas gdy światowe mocarstwa próbują obniżyć emisje dwutlenku węgla poprzez wysłanie silnika spalającego paliwa kopalne na śmietnik historii, Wielka Brytania już zobowiązała się do zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi od 2030 roku.
W kwestii lotnictwa rząd poinformował, że rozpoczyna konsultacje w celu osiągnięcia celu zerowej emisji netto do 2050 r., wraz z „planem działania, w jaki sposób można to osiągnąć – zapewniając, że każdy może nadal latać na wakacje, wizyty u rodziny bez przyczyniania się do zmiana klimatu.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS