Od czwartku Lubuszanie mogą składać wnioski o wsparcie z programu „Dobry Star”. Do tej pory do lubuskich placówek ZUS wpłynęło 16,5 tys. wniosków na ponad 23,3 tys. dzieci. Zobacz, jakie zmiany zaszły w „Dobrym Starcie”.
– Od 1 lipca wnioski o świadczenie „300 plus” z programu “Dobry Start” można składać wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. W ubiegłym roku, takie świadczenie otrzymało ponad 4,5 mln. dzieci. Przeszło 40 proc. wniosków o pomoc składano w formie papierowej. Generowało to niepotrzebną biurokrację i koszty. Pieniądze można było wcześniej otrzymać w gotówce, teraz natomiast – jedynie w postaci przelewu – informuje Agata Muchowska, lubuska rzecznik ZUS.
Do kiedy można składać wniosek?
Wnioski o wsparcie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. W ramach programu, rodzice mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup wyposażenia niezbędnego do nauki w placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje na dzieci do 20. roku życia lub 24 lat, jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.
Gdzie uzyskać informacje?
Wszystkie informacje na temat świadczenia z programu „Dobry Start” (np. status wniosku lub wezwania do uzupełnienia dokumentów) będą dostępne jedynie na portalu PUE ZUS.
Więcej informacji na temat zmian w „Dobrym Starcie” można uzyskać dzwoniąc na specjalną infolinię, pod nr 22 290 22 02. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.
Na Platformie Usług Elektronicznych, ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków o świadczenie z programu „Dobry Start”. Pomoże on uniknąć błędów przy staraniu się o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku. Pomoc w wypełnianiu wniosków będzie można uzyskać także w wybranych placówkach poczty polskiej oraz KRUS.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS