A A+ A++

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć
wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług
Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Świadczenie będzie wypłacane tylko na rachunek bankowy. Wnioski można składać
od 1 lipca do 30 listopada. Świadczenie przysługuje w wysokości 300 zł – raz w
roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku
życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

To kolejny rok programu
„Dobry Start”, jednak w tym roku nastąpiły pewne zmiany. Po pierwsze obsługą i
wydaniem decyzji w sprawie świadczenia zajmuje się ZUS, po drugie wnioski należy
składać tylko elektronicznie, a po trzecie wypłata świadczenia następuje
wyłącznie na rachunek bankowy.

– Jeśli chodzi o
elektroniczne składanie wniosku, to do dyspozycji rodziców jest kilka
kanałów.  Mogą to zrobić za pomocą
Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej w 15 bankach lub
portalu Emp@tia. Natomiast opiekunowie faktyczni, prawni uczących się dzieci,
czy dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych – takie wnioski mogą składać
jedynie za pośrednictwem PUE ZUS –
mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik
prasowy ZUS. – W razie trudności z założeniem profilu czy poprawnym wypełnieniu
wniosku zapraszamy do naszych placówek, gdzie będzie można uzyskać pomoc w tym
zakresie
– dodaje.

ZUS w terenie

Zakład Ubezpieczeń
Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz
KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus,
gdzie zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
– Z naszymi mobilnymi punktami PUE będziemy także w niektórych urzędach miast,
gmin, ośrodkach pomocy społecznej i innych placówkach, aby pomóc rodzicom w założeniu
profilu PUE i elektronicznym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300 plus.
Informacja o dyżurach ZUS jest dostępna na stronie internetowej
www.zus.pl, gdzie w zakładce „Dobry Start”, znajduje się harmonogram
dyżurów. Jest on na bieżąco aktualizowany i dodawane są kolejne mobilne
stanowiska PUE w różnych miejscowościach – informuje rzeczniczka.

Niezbędne dane  

Wnioski można składać
od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem PUE ZUS,
trzeba mieć założony profil na tym portalu. Taki profil można założyć
samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.  

We wniosku o 300 plus –
oprócz innych danych, które są niezbędne do przyznania świadczenia – należy
podać numer rachunku bankowego, na który będzie przekazane świadczenie. Ponadto
koniecznie trzeba będzie podać adres mailowy i numer telefonu. Te dane będą
potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na
portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dla tych osób, które
składały wniosek poprzez bankowość elektroniczną lub portalu Emp@tia, a jeszcze
go nie mają.

Profil PUE jest
niezbędny dla każdego wnioskującego, bo tam, w skrzynce odbiorczej znajdować
się będzie decyzja o przyznaniu świadczenia i inne informacje. – Dlatego też
jeśli rodzic złoży wniosek o to świadczenie poprzez bankowość elektronicznej
lub portalu Emp@tia, to sprawdzimy, czy ma on profil na portalu PUE ZUS. Jeśli
nie, to wówczas założymy taki profil, po to by rodzic mógł sprawdzić stan
realizacji swojego wniosku. Natomiast potwierdzenie o rejestracji profilu
otrzyma na adres e-mail, który podał we wniosku. Natomiast na numer telefonu z
wniosku otrzyma jednorazowe hasło, które należy zmienić przy pierwszym
logowaniu do PUE ZUS
– tłumaczy Beata Kopczyńska.

 

 

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKorwin-Mikke odwiedził Ostrów. Czym zaskoczył?
Następny artykułBociania tragedia