A A+ A++

Motosport oraz działalność firmy PKN ORLEN od dłuższego czasu idą ze sobą w parze. Dziś mieliśmy tego kolejny dowód. W Muzeum Sportu i Turystyki ogłoszono roczny raport dotyczący sponsoringu sportu i kultury, połączony z otwarciem specjalnej strefy z eksponatami znanych postaci odnoszących sukcesy w rajdach czy wyścigach na całym świecie. – Sam ekwiwalent reklamowy za rok 2020 wyniósł 800 mln zł – mówi prezes koncernu Daniel Obajtek i zapowiada kontynuację obecnych działań.

Wydarzenie swoją obecnością uświetnili m.in. prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Andrzej Kraśnicki, dyrektor Muzeum Sportu i Turystyki Sławomir Majcher, a także świetni sportowcy i członkowie ORLENTeamu: Bartosz Zmarzlik, Jakub Przygoński, Bartek Marszałek czy Mikołaj Marczyk. Od samego początku dało się wyczuć wyjątkową ekscytację, również z tego względu, że przez trwającą pandemię wszyscy w ostatnim czasie odzwyczaili się od konferencji prasowych, wywiadów czy spotkań twarzą w twarz. Tym razem, oczywiście przy zachowaniu obostrzeń i zdrowego rozsądku, można było wymienić się opiniami i porozmawiać. 

– To miejsce pokazujące dorobek różnych pokoleń sportowców, którzy przez lata stanowili o sile polskiego motosportu – mówi dyrektor Majcher. – Mamy tutaj sukcesy żużlowców, rajdowców, motorowodniaków czy nawet z Formuły 1. Wśród nich choćby pierwszy gokart Roberta Kubicy czy oponę z Grand Prix Monaco, na której wykręcił on trzecie miejsce w 2010 roku – dodaje.

Pierwszy gokart Roberta Kubicy

Eksponaty robią niezwykłe wrażenie i są uzupełnieniem innych pamiątek ze świata piłki nożnej, lekkoatletyki, siatkówki czy boksu, wśród których są nawet medale olimpijskie. Liczby robią wrażenie. Krążków jest około 70, a wszystkich rekwizytów ponad 3000. A to nie koniec, bo niebawem ma się pojawić także rakieta oraz strój Igi Świątek, w którym wygrała zeszłorocznego Rolanda Garrosa. 

Co prawda sporty motorowe nie zaliczają się do olimpijskiej rodziny, ale wiele z nich cieszy się niezwykłą popularnością. Na pierwszym miejscu należy postawić żużel, którego fani również znajdą coś dla siebie w nowo otwartej strefie. W muzeum znalazły się bowiem motocykle dwóch polskich mistrzów świata – Jerzego Szczakiela i Bartosza Zmarzlika.

– To dla mnie ogromne wyróżnienie i spełnienie dziecięcych marzeń. Dla mnie zawsze ściganie się, adrenalina, hałas i szybkość były czymś niezwykle inspirującym. Od małego pasjonowały mnie samochody czy motocykle. Mówiąc obrazowo i lekko z uśmiechem – kiedy koledzy grali w piłkę, ja stawałem na bramce. Teraz wiem, że trud nie poszedł na marne i mam nadzieję na kolejne sukcesy – opowiadał najlepszy żużlowiec świata i zawodnik Stali Gorzów Wielkopolski. Niebawem Zmarzlik rozpocznie walkę o trzecie z rzędu mistrzostwo globu w cyklu Grand Prix i choć zawody ze względu na pandemię nie odbędą się na Stadionie Narodowym, to na pewno znów zapowiadają się niezwykłe emocje. 

Bartosz Zmarzlik. Motocykl

Motocykle Bartosza Zmarzlika i Jerzego Szczakiela

Motocykl Zmarzlika czy gokart Kubicy to jednak nie wszystkie gratki dla zwiedzających muzeum. Wśród nich mamy również kombinezon Jakuba Przygońskiego, w którym zdobył Puchar Świata, czy motorowodny bolid Bartłomieja Marszałka startującego w Formule 1 H2O. Przed wszystkimi sportowcami ORLENTeamu kolejne wyzwania, w których cały czas wspierać ich będzie jeden z największych koncernów paliwowych w tej części Europy.

Prezentacja efektownej strefy poprzedziła przedstawienie Raportu Rocznego dotyczącego sponsoringu sportu, kultury i projektów społecznych w 2020 roku. W badaniach przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 54% badanych wskazało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. PKN zanotował tym samym znaczny wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019 i w sposób znaczący wyprzedził pozostałe analizowane marki.

– Od trzech lat budujemy koncern multienergetyczny, który będzie mógł skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach, a przy tym wzmocni polską gospodarkę. Jednym z narzędzi, które aktywnie wspiera nasze działania biznesowe, jest sponsoring sportu i kultury. W ten sposób budujemy globalną rozpoznawalność marki ORLEN, z którą jesteśmy już obecni w ponad 110 krajach na sześciu kontynentach. W 2020 roku łączny ekwiwalent reklamowy wynikający z naszej działalności sponsoringowej w obszarze sportu i kultury wyniósł niemal 800 milionów złotych – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Najwięcej oczywiście PKN ORLEN zyskał na współpracy z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo, co pozwala firmie być widocznym w świecie wielkich wyścigów. Zadowolone ze współpracy są obie strony, a dzięki temu Robert Kubica jako kierowca rezerwowy nadal jest obecny na najsłynniejszych torach globu. Zaangażowanie w tym obszarze koncern traktuje jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w F1, obejmujący ponad 100 tysięcy publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych.

W raporcie zwrócono również uwagę na pomoc Grupy ORLEN w odbudowaniu świata sportu w czasach pandemii koronawirusa. Wśród ciekawych inicjatyw była m.in. organizacja obchodów stulecia Cudu nad Wisłą z udziałem choćby Roberta Kubicy i Bartka Marszałka. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.

Postawa ORLENU w trakcie pandemii ma bezpośredni wpływ na postrzeganie całego koncernu. Badania przeprowadzone we wrześniu 2020 roku przez pracownię Wavemaker wskazały, że PKN ORLEN jest marką, która zdecydowanie najmocniej kojarzy się z zaangażowaniem w pomoc w walce z pandemią. Warto wspomnieć, że w styczniu bieżącego roku Przegląd Sportowy nagrodził ORLEN tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020.

PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera między innymi Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora. Zaangażowanie koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju.

Wypada mieć nadzieję, że współpraca dalej będzie przynosić pozytywne skutki dla polskiego sportu, dzięki czemu motosportowa strefa w Muzeum Sportu i Turystyki wzbogaci się o kolejne eksponaty. Miejsce na pewno się znajdzie, a sukcesów nigdy dość. Zwłaszcza, gdy w ekipie ORLENTeamu większość sportowców jest jeszcze w wieku rozwojowym, na czele z Mikołajem Marczykiem – najmłodszym rajdowym mistrzem Polski, urodzonym w 1995 roku. Dobra organizacja w połączeniu z odpowiednim treningiem musi przynieść efekty już niebawem w kolejnych startach Polaków.

WP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMicrosoft Build 2021 rozpoczęty. Satya Nadella podkreślił znaczenie programistów
Następny artykułPolicja Gdynia: Policjanci wybrali 6 zwycięskich szkół, które przeszły do finału Policyjnej Foczki