Amazon, który we wtorek uruchomił serwis Amazon.pl, planuje w najbliższych miesiącach powiększyć ofertę oraz szybkość i wygodę dostaw w Polsce. Dopiero wówczas zastanowi się nad wprowadzeniem w naszym kraju oferty “Prime” – poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon Alex Ootes.
“Cieszymy się z uruchomienia serwisu Amazon.pl. Zaoferowaliśmy polskim klientom ponad 100 mln towarów oraz darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 zł. W Europie mamy ponad 150 tys. sprzedawców, wielu z nich zdecydowało się przyjść z nami do Polski, tysiące polskich sprzedawców zdecydowało się rozpocząć współpracę z nami, żeby zaoferować swoje towary na europejskim rynku. Spodziewamy się, że te liczby będą rosły w najbliższych tygodniach i miesiącach, ku zadowoleniu naszych klientów” – powiedział wiceprezes.
“Dopiero wystartowaliśmy z dużą ofertą. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy powiększać naszą ofertę, szybkość i wygodę dostaw. Dopiero wówczas będziemy gotowi, aby myśleć o wprowadzeniu oferty Prime. Trudno powiedzieć, czy może to nastąpić w tym roku. W Turcji wprowadziliśmy ofertę Prime dwa lata po uruchomieniu tureckiego serwisu. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce mamy już 9, a wkrótce 10 centrów logistycznych, co daje nam potencjalnie możliwość świadczenia usług Prime” – dodał.
Ootes poinformował, że w zakresie dostaw w Polsce Amazon współpracuje z wieloma firmami, takimi jak InPost, Poczta Polska, UPS czy DHL. Zaznaczył, że firma jest otwarta, jeśli chodzi o współpracę w zakresie dostaw.
Amazon w USA, gdzie jest obecny od wielu lat, ma własną sieć automatów do odbierania przesyłek. Wiceprezes nie skomentował w środę, czy w przyszłości firma może rozważyć budowę takiej sieci w Polsce.
Wiceprezes optymistycznie ocenia perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce.
“Jeśli chodzi o e-commerce w Polsce, to widzimy wiele firm, które odniosły sukces na tym rynku. Zewnętrzni sprzedawcy stanowią już 58 proc. naszego biznesu, więc są jego istotną częścią. Tempo wzrostu e-commerce w Polsce uzależnione będzie od jakości serwisu i oferty głównych graczy na tym rynku. Trudno mi odnieść się bezpośrednio do 12 proc. wzrostu rocznie przewidywanych przez PwC” – zaznaczył.
PwC na początku lutego przedstawił raport, w którym szacuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie w 2026 roku 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc.
Ootes zapowiedział dalsze inwestycje Amazon w Polsce.
“Planujemy kontynuować inwestycje w Polsce. Mamy już 9 centrów logistycznych i w 2021 roku chcemy uruchomić dziesiąty w Świebodzinie, gdzie zatrudnimy ponad 1000 pracowników. Polska jest dla nas atrakcyjnym krajem i chcemy tu dalej inwestować” – powiedział.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Spółka zatrudnia ponad 18 000 pracowników w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
We wtorek Amazon uruchomił serwis Amazon.pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy.
Amazon ma ponad 300 mln klientów w ponad 200 krajach. Oferta “Prime” zapewnia m.in bezpłatne dostawy w ramach abonamentu.
Ewa Pogodzińska
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS