Szkice patentowe wskazują na maksymalne uproszczenie kompresora – dzięki niewielkim rozmiarom mógłby on zostać zamontowany nad skrzynią biegów, za tylnym cylindrem. Mniej więcej w tym samym miejscu, w starszych modelach HD umieszczony był zbiornik oleju.
Napęd sprężarki, inaczej niż ma to miejsce w Kawasaki H2, realizowany jest paskiem. Patent Harleya ukazuje pewną ciekawostkę związaną z możliwym zastosowaniem kompresora – pasek napędowy sprężarki napinany jest za pomocą sprężyny, która automatycznie reguluje naciąg. Zastosowanie takiego rozwiązania znacznie ułatwiłoby możliwość dołożenia sprężarki jako akcesorium posprzedażowego.
Taka strategia miałaby w przypadku HD sens – w końcu dział akcesoriów jest w przypadku tego producenta rozbudowany do gigantycznych rozmiarów. Istnieje nawet specjalna linia akcesoriów zwiększających osiągi – Screaming Eagle. Niewykluczone, że to właśnie w tym dziale kompresor pojawi się jako akcesorium.
Nawet jeśli jednak kompresor trafi jako element fabrycznego wyposażenia, na początku spodziewamy się, że pojawi się wyłącznie w modelach CVO.
Przeczytaj również: Harley-Davidson produkowany w Chinach?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS