A A+ A++

W trakcie wczorajszego posiedzenia Sejmu RP poseł Marta Kubiak zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji na temat podejmowanych działań zmierzających do budowy drogi ekspresowej w ciągu drogi krajowej nr 11, głównie na odcinku Poznań-Piła, ze szczególnym uwzględnieniem obwodnic Obornik, Ujścia i Piły.

Poniżej najważniejsze informacje na ten temat udzielone poseł Marcie Kubiak przez Ministerstwo Infrastruktury.

– Można powiedzieć krótko: ta droga musi powstać i czynimy wszystko, by tak było. Będzie to ważne w skali kraju połączenie drogowe– zapewnia Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Powyższa inwestycja znalazła się w rządowym programie określającym priorytety rozwoju sieci dróg krajowych tj. w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 roku). Obecny rząd znowelizował program i zwiększył limit do największej w historii kwoty 163,9 mld zł. Dzięki temu zapewnione zostały dodatkowe środki na kolejne inwestycje drogowe, które nie były zakładane w pierwotnym limicie 107 mld zł w ramach PBDK przyjętego we wrześniu 2015 roku. Jednakże nawet tak duży limit środków nie był w stanie zabezpieczyć finansowania wszystkich zadań na liście, których wartość przekraczała znacznie 200 mld zł. Odcinek S-11 Poznań-Piła, wraz z obwodnicami Obornik, Ujścia i Piły znalazły się poza limitem środków PBDK. Niemniej jednak, nawet ujęcie zadań poza limitem pozwala na prowadzenie prac przygotowawczych, tak by można było zabezpieczyć środki na budowę drogi ekspresowej, w tym wspomnianych obwodnic w nowej perspektywie unijnej, która rozpocznie się w roku bieżącym – informuje Ministerstwo Infrastruktury.

Z informacji, które udało mi się uzyskać wynika, że już w przyszłym roku, tj. 2022 mogą zostać ogłoszone pierwsze przetargi na zadania związane z budową drogi ekspresowej nr 11 na odcinku między Poznaniem a Piłą. To oczywiście świetne wiadomości dla mieszkańców naszego regionu, którym zależy na dobrej komunikacji ze stolicą naszego województwa. Jestem przekonana, że prace pozwolą na zwiększenie komfortu podróży pomiędzy takimi miastami jak Piła, Chodzież, Oborniki czy Poznań, jak również dalej – w kierunku polskich gór po kompleksowej przebudowie całej drogi krajowej nr 11 – mówi poseł Marta Kubiak.

Poniżej przedstawiam pełen harmonogram przygotowany na moją prośbę przez Ministerstwo Infrastruktury (odcinki w kolejności od południa na północ).

Droga ekspresowa nr 11, odcinek Poznań-Oborniki
Data ogłoszenia przetargu: październik 2022
Data podpisania umowy: kwiecień 2023
Data rozpoczęcia budowy: sierpień 2024
Data zakończenia budowy: listopad 2026

Droga ekspresowa nr 11, obwodnica Obornik
Data ogłoszenia przetargu: październik 2022
Data podpisania umowy: kwiecień 2023
Data rozpoczęcia budowy: sierpień 2024
Data zakończenia budowy: listopad 2026

Droga ekspresowa nr 11, odcinek Oborniki-Ujście
Data ogłoszenia przetargu: maj 2023
Data podpisania umowy: listopad 2023
Data rozpoczęcia budowy: marzec 2025
Data zakończenia budowy: lipiec 2027

Droga ekspresowa nr 11, obwodnica Ujścia
Data ogłoszenia przetargu: wrzesień 2023
Data podpisania umowy: kwiecień 2024
Data rozpoczęcia budowy: październik 2025
Data zakończenia budowy: kwiecień 2028

Droga ekspresowa nr 11, obwodnica Piły
Data ogłoszenia przetargu: wrzesień 2023
Data podpisania umowy: kwiecień 2024
Data rozpoczęcia budowy: październik 2025
Data zakończenia budowy: kwiecień 2028

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Mein Kampf” w polskich księgarniach. Ostra reakcja rosyjskiego MSZ
Następny artykuł„Jacek Magiera powinien dołączyć do sztabu Sousy”