Materiał powstał we współpracy z DHL Global Forwarding
Przewozy drobnicowe są w najbliższych tygodniach jedyną szansą na transport z Chin.
W trzecim i czwartym kwartale Chiny przeżywają dawno nie widziany boom exportowy, klienci nadrabiają stracone pierwsze półrocze. – Efektem są statki zabukowane na kilka tygodni wprzód, stawki frachtowe bijące kolejne rekordy oraz ogromne braki sprzętowe w Chinach – przyznaje dyrektor ds. Frachtu Morskiego i Kolejowego DHL Global Forwarding Michał Kołodziejski.
Priorytetowa drobnica
Szczególne problemy są z dostępnością kontenerów typu HC, które są najczęściej wykorzystywane nie tylko przez europejskich importerów. – Usługi drobnicowe są w tym względzie uprzywilejowane. Ich główną zaletą jest stabilność serwisu i funkcjonowanie według regularnego harmonogramu. Mają zagwarantowany sprzęt i miejsce na statku. Z tych względów fracht drobnicowy wybierali nawet ci klienci, którzy zazwyczaj bukują fracht pełnokontenerowy. Doprowadziło to do wprowadzenia przez DGF i innych dostawców ograniczeń ilościowych bądź dopłat za przesyłki o kubaturze większej niż 20 m3 – zaznacza Kołodziejski.
Przewiduje się, że obroty we frachcie kontenerowym morskim spadną w 2020 roku o 14% i będzie to największy roczny spadek w historii. – Wzrost (6%) spodziewany jest na rok 2021. Jednak stawki frachtowe przekraczające 5 tys. dol. wyeliminują z obrotu kontenerowego firmy i całe branże handlu towarami o niskiej wartości – podkreśla Kołodziejski.
Czytaj więcej w: Drogi transport morski blokuje chiński eksport do Europy
Drobnicowy serwis morski LCL w sieci DHL to cotygodniowe, regularne połączenia z głównych portów Chin i Tajwanu. Wysyłki realizowane są bezpośrednimi dostawami do Gdańska, a całkowity czas dostawy drzwi-drzwi wynosi 40-50 dni. – Mamy największą na świecie własną sieć morskich połączeń drobnicowych, dzięki czemu na każdym etapie transportu przesyłka jest obsługiwana przez pracowników oraz infrastrukturę DHL. Konsolidacja towarów odbywa się w miejscu nadania, a dekonsolidacja w naszym nowo otwartym magazynie w Gdańsku, w sąsiedztwie portu DCT. Brak jakichkolwiek przeładunków w trakcie całego transportu znacząco poprawia bezpieczeństwo towaru, minimalizuje ryzyko ewentualnych uszkodzeń oraz przyspiesza czas dostawy. Nasze serwisy drobnicowe są realizowane w systemie priorytetowym, co oznacza minimalizację ryzyka ewentualnych rolowań kontenerów – podkreśla dyrektor marketingu i sprzedaży DHL Global Forwarding Marcin Solnica.
Spotkania konieczne
Wskazuje, że istotą sprzedaży B2B w branży transportu morskiego i lotniczego są regularne spotkania pomiędzy przedstawicielami handlowymi oraz aktualnymi i potencjalnymi klientami. – Mimo pewnych standardowych ram, w jakich odbywają się takie transporty, w wielu przypadkach wymagają precyzyjnego ustalenia i omówienia szczegóły związane ze specyfiką towaru, wymogi formalne dotyczące trasy przewozu, procedury celne, czy formy komunikacji. Te czynniki decydują o sprawnej i szybkiej realizacji usługi – zaznacza dyrektor marketingu i sprzedaży.
Czytaj więcej w: Brytyjskie porty zapchały się przed brexitem
W cyklach tygodniowych firma informowała o aktualnej i spodziewanej sytuacji w poszczególnych częściach świata, a na platformie Resilience360 (https://www.resilience360.dhl.com/), która służy klientom do zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw, powstał moduł COVID19 Supply Chain Intelligence Center monitorujący wpływ epidemii na transport towarów, w poszczególnych rejonach świata.
Po wybuchu pandemii firma szybko ustaliła zasady komunikacji aby przeanalizować zagrożenia dla łańcuchów dostaw i zaproponować klientom alternatywne rozwiązania.
Czytaj więcej w: Tak dobrych miesięcy porty już dawno nie notowały
Alternatywą dla braku miejsca w raptownie drożejącym transporcie lotniczym, była kolej, której infrastruktura w pewnym momencie również nie była w stanie podołać ilości nadanych przesyłek. DHL LCL Rail to drobnicowy transport kolejowy z Chin do Polski. – Oferujemy dwa serwisy: Xian – Piaseczno (via Małaszewicze) oraz Xian – Wilno. Serwis do Wilna to najszybszy aktualnie produkt kolejowy. W tym przypadku kontenery drobnicowe odbieramy z Wilna i transportem drogowym dowozimy do naszego magazynu w Piasecznie w celu dekonsolidacji ładunków i finalnej dystrybucji do naszych klientów – wyjaśnia Solnica.
Nowa inwestycja
Spółka DHL Global Forwarding otworzyła w grudniu, tuż obok terminala DCT Gdańsk, magazyn. Służy on przede wszystkim obsłudze morskich przesyłek drobnicowych. – Będą do niego trafiać nasze bezpośrednie serwisy drobnicowe z Azji i z niego będziemy prowadzić ich dystrybucję na cały kraj. Lokalizacja magazynu obok portu ułatwi obsługę celną, skróci czas tranzytu dzięki szybszemu dostępowi do kontenera, a także usprawni obsługę klientów z Pomorza – wymienia zalety Kołodziejski.
Dzięki inwestycji firma powiększyła potencjał, który nie został naruszony nawet podczas zamrożenia gospodarki. – Pandemia, choć była czarnym łabędziem, nie naruszyła naszych zasobów i nie zredukowaliśmy nikogo z jej powodu – podkreśla dyrektor ds. HR Anna Glib.
Artykuł Drobnica ratuje przewozy z Chin pochodzi z serwisu logistyka.rp.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS