Ducati SuperSport 950 na rok 2021 zmienił się nieco zarówno pod względem wyglądu, jak i technologii. Stylistykę tego modelu jeszcze bardziej upodobniono do mocniejszego Panigale V4. Z przodu znalazły się całkowicie LED-owe światła z umieszczonymi obok wlotami powietrza. Rozbudowano też owiewkę, która teraz przykrywa boczne tłumiki, dzięki czemu motocykl wygląda bardziej wyścigowo. Zamontowano też nową przednią szybę.
Ducati chwali się też, że włożono sporo pracy w systemy elektroniczne nowego modelu SuperSport 950. Sześcioosiowy czujnik Boscha pozwala na lepsze działanie takich systemów jak cornering ABS, kontrola trakcji czy kontrola unoszenia przedniego koła. Natomiast na kierownicy znalazł się nowy 4,3-calowy kolorowy wyświetlacz, na którym można m.in. zmieniać tryby jazdy.
Silnik modelu SuperSport 950 to nadal dwucylindrowa jednostka o pojemności 937 cm3, maksymalnej mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 93 Nm. Jak łatwo było przewidzieć, została ona dostosowana do wymagań normy Euro 5. W ofercie znajdzie się też Ducati SuperSport 950 S z w pełni regulowanym zawieszeniem Öhlins i osłoną siedzenia pasażera. Obie wersje trafią do sprzedaży w lutym 2021 r.
Tak samo sytuacja wygląda z Ducati Panigale V4 i Panigale V4 S. Również pracujący w tym motocyklu czterocylindrowiec jest teraz bardziej ekologiczny i spełnia normę Euro 5. Pogrzebano też nieco w elektronice poprawiając pracę kontroli trakcji i dopieszczając tryby jazdy.
Najważniejszą nowością w tym modelu jest jednak pojawienie się nowej wersji, czyli Ducati Panigale V4 SP. Skrót ten powraca po latach i oznacza Sport Production. Silnik tej odmiany tak jak w standardowym V4 generuje maksymalnie 214 KM i 124 Nm, jednak zmiany obejmują wiele innych aspektów, co widać choćby w fakcie, że wersja SP z płynami waży 194 kg – 4 kg mniej od standardowego Panigale V4 i nawet 1 kg mniej od odchudzonej już odmiany S.
Wśród rozwiązań, które trafiły do Ducati Panigale V4 SP, znalazło wiele elementów z ekstremalnego modelu Superleggera V4 – felgi z włókna węglowego, inne zaciski i pompa hamulcowa, łańcuch oraz suche sprzęgło. Panigale V4 SP ma regulowane aluminiowe podnóżki, które z jednej strony pozwalają poprawić komfort pozycji na motocyklu, a z drugiej na torze umożliwiają mocniejsze pochylenie maszyny. Torowy zestaw w odmianie SP umożliwia łatwy demontaż lusterek i mocowania tablicy rejestracyjnej, a także ma otwartą osłonę sprzęgła.
Ducati Panigale V4 i Panigale V4 S w nowej specyfikacji będą dostępne od grudnia 2020 r., natomiast Panigale V4 SP trafi do salonów w marcu 2021 r.
Razem z tymi dwoma motocyklami Ducati zaprezentowała elektryczne rowery MTB. Zupełnie nowym modelem jest TK-01RR z silnikiem EP8 od Shimano i akumulatorem 630 kW tej samej japońskiej firmy. Został on zaprojektowany tak, że maksymalnie wspomagać rowerzystów w trudnym terenie. Drugą nowością jest ulepszone górskie Ducati MIG-S.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS