Sprzedaż nowych motocykli – rekordowy wrzesień
Na polskim rynku siłą pociągową sprzedaży są motocykle. W związku z Covid-19 sezon ewidentnie się wydłuża, co widać w statystykach sprzedaży.
We wrześniu 2020 roku sprzedano 1528 nowych motocykli, to o 24,8% (+304 szt.) więcej niż przed rokiem. Mało tego, to najlepszy wrześniowy rezultat od 2016 roku, kiedy zarejestrowano 1643 sztuk motocykli.
Motorowery nie radzą sobie tak dobrze, ale ostatni miesiąc zakończył się w tej grupie bardzo korzystnie na tle poprzednich wyników. We wrześniu zarejestrowano 1552 nowe motorowery i po 6. miesiącach nieustannych spadków, było to więcej niż przed rokiem (+13,5%; +185 sztuk). Jednocześnie w ostatnim miesiącu zarejestrowano po raz pierwszy od 10. miesięcy więcej motorowerów niż motocykli (+24 szt.).
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. przybyło 17 041 nowych motocykli. Ten wynik nieco przewyższa ubiegłoroczny rezultat – dokładnie o 1,0% (+177 szt.). Co ważne sezon 2020 jest zdecydowanie lepszy od lat 2017-2018, więc tu nie może być mowy o kryzysie. Wynik od stycznia do sierpnia przewyższył rezultaty całego 2018 (14 524 szt.) oraz 2017 (15 032 szt.) roku. A rekordowa sprzedaż we wrześniu tylko zwiększyła tą przewagę.
Najpopularniejszą grupą wśród nowych motocykli są “125” – od początku roku po raz pierwszy zarejestrowano ich 8585 szt., co oznacza, że stanowią ponad połowę rynku (50,4%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się największe motocykle (o pojemności silnika przekraczającej 750 cm3) – od początku roku po raz pierwszy zarejestrowano ich 4155 szt.
Co ciekawe najpopularniejszą w Polsce marką w tym segmencie jest BMW z wynikiem 1306 szt. Niemiecka marka ma miażdżącą przewagę nad drugim w tym rankingu Harleyem (455 szt.) oraz trzecią Yamahą (441 szt.).
Motocykle używane
We wrześniu 2020 roku po raz pierwszy zarejestrowano 4771 używanych motocykli sprowadzonych zza granicy. Jest to o 9,5% więcej niż przed rokiem (+415 szt.).
Po dramatycznych spadkach w marcu i kwietniu (odpowiednio 50,7% i 56,5%) w tej grupie widać tendencję wzrostową (maj 7,4%, czerwiec 13,7%, lipiec +1,3%) z potknięciem w sierpniu, kiedy nastąpił spadek o 2,3%.
Od początku roku zarejestrowano 51 258 sprowadzonych motocykli, czyli o 9,5% mniej niż przed rokiem.
Najpopularniejsze marki motocykli używanych:
- Honda (11 831 szt., -12,1% r/r)
- Yamaha (10 533, -11,8%)
- Suzuki (6297, -16,2%)
Zobacz również: rozbrajamy pakiet deregulacyjny
Sprzedaż motocykli – Honda nr 1 w Polsce
Liderem rynku motocyklowego w Polsce pozostaje Honda. Mimo pandemii i wszystkim obostrzeniom japońska marka w okresie od 1 stycznia do 20 września wypracowała niemal 12% wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. A to oznacza sprzedaż 2100 szt. motocykli.
Na drugim miejscu utrzymuje się Yamaha (1943 szt.), która sukcesywnie walczy ze spadkiem od początku roku. Na koniec września wynosi on raptem -0,9%.
Trzecią pozycję w rankingu utrzymał Junak (1722 szt.), który w ciągu dziewięciu miesięcy 2020 wypracował wzrost wynoszący 22,6% r/r. Czwarta lokata przypada BMW (1529 szt., -2,3%).
Sprzedaż nowych motocykli – top 10 najpopularniejszych marek
- Honda – 2100 szt.
- Yamaha – 1943 szt.
- Junak – 1722 szt.
- BMW – 1529 szt.
- Romet – 1325 szt.
- KTM – 950 szt.
- Barton – 781 szt.
- Suzuki – 675 szt.
- Benelli – 588 szt.
- Kawasaki – 565 szt.
Tylko we wrześniu, podobnie jak w sierpniu, lipcu i czerwcu 8 marek z TOP 10 odnotowało wzrosty rejestracji (w tym pierwsza trójka).
Natomiast licząc od początku roku udało się to pięciu markom – Hondzie (+11,8%), Junakowi (+22,6%), KTM-owi (+30,9%), Benelli (+44,1%) oraz Kawasaki (+23,9%). Jak widać tegorocznym czarnym koniem jest Benelli.
Zobacz również: Kradzieże motocykli – gdzie kradną najwięcej?
Źródło: PZPM na podstawie danych CEP (MC)
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS