Nie zawsze da się zamknąć rachunek karty kredytowej w kanałach zdalnych. Czasem potrzebna jest wizyta w oddziale, a za zaświadczenie o likwidacji trzeba zapłacić.
– Wypowiedzenie umowy o kartę kredytową może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale – mówi Kamila Nowak, z biura prasowego Pekao S.A.
Warto sprawdzić: Karta przestała działać. Dlaczego? Co robić?
Poczekasz na zaświadczenie
Pani Monika jest klientką PKO BP. Miała w tym banku m.in. kartę kredytową. We wrześniu postanowiła z niej rezygnować. Najpierw skontaktowała się z bankiem przez serwis transakcyjny, skąd skierowano ją na infolinię. – Po formalnościach usłyszałam, że karta zostaje zamknięta –opowiada pani Monika.
Jednak, gdy następnego dnia kontaktuje się z infolinią okazuje się, że nie. Wciąż karta jest aktywna. – Kobieta, która ze mną rozmawiała zapewnia, że zamknie kartę – dodaje nasza czytelniczka.
– Jednak, gdy okazało się, że potrzebuję zaświadczenia o likwidacji karty odsyła mnie do oddziału.
A tam kolejna niespodzianka. – Od pracownicy usłyszałam, że skoro kartę zamknięto on-line, to ona nie może mi wydać zaświadczenia, bo nie ma kodu, a osoby z infolinii już nie pracują.
Bank miał skontaktować się z panią Moniką za kilka dni, gdy sprawa zostanie załatwiona. Nikt nie zadzwonił.
Podczas kolejnej wizyty w oddziale klientka dowiedziała, się, że nic nie zostało załatwione.
-Dopiero po interwencji u kierownika oddziału okazało się, że karta nie jest aktywna, a ja za opłatą dostałam odpowiednie zaświadczenie – mówi pani Monika.
Iwona Radomska, z PKO BP zapewnia, że klient w każdej chwili może wypowiedzieć umowę – może to zrobić w oddziale lub korespondencyjnie, jak również za pośrednictwem kanałów zdalnych (iPKO oraz infolinii).
– Termin wypowiedzenia umowy wynosi miesiąc i liczony jest od następnego dnia po złożeniu w banku dyspozycji wypowiedzenia / rezygnacji z kart. Rozwiązanie umowy nie zwalnia posiadacza karty z obowiązku rozliczenia wszelkich zobowiązań finansowych wynikających z umowy – przypomina przedstawicielka banku.
Dodaje, że zaświadczenie o zamknięciu rachunku karty kredytowej można zamówić w dowolny sposób, w tym przez infolinię czy iPKO.
– Dyspozycja jest realizowana na ogół w tym samym dniu lub następnego dnia, chyba że wydanie nie jest jeszcze możliwe np. z uwagi na trwający okres wypowiedzenia lub konieczność uzupełnienie danych przez klienta np. zgody na pobranie opłaty – mówi Iwona Radomska.
Opłaty wynoszą: dla kart kredytowych PKO – 35 zł (wyjątek karta Visa Infinite i MC Platinum – bez opłaty ), karty exNoBP – 20 zł.
Umów się z doradcą
Jak można zamknąć karty w innych bankach? W Pekao SA wypowiedzenie umowy może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale.
W Credit Agricole można to zrobić telefonicznie jeśli rachunek karty nie jest obciążony nieautoryzowanymi czy zaplanowanymi transakcjami, które nie zostały jeszcze zrealizowane lub na karcie jest niewielkie zadłużenie.
– W innych przypadkach wypowiedzenie należy złożyć w placówce lub listownie –mówi Paweł Pasztetnik, product manager z Credit Banku.
Warto sprawdzić: Lepiej nie spieszyć się z odnowieniem karty kredytowej
Także w mBanku kartę kredytową można zamknąć w placówce, dzwoniąc na mLinię lub przez wiadomość mailową.
W Santander Bank Polska klient na stronie banku ma możliwość zamówienia kontaktu telefonicznego za pomocą formularza w celu zamknięcia karty kredytowej.
– Po zalogowaniu jest możliwość rozmowy z doradcą online i zamówienie kontaktu telefonicznego o umówionej godzinie z doradcą w celu rezygnacji – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego.
Dodaje, że klient może samodzielnie się skontaktować pod numer telefonu 19999 (wybór opcji „chcesz zrezygnować z produktu”) czy też może udać się do placówki lub wysłać pisemną rezygnację.
– Dyspozycje telefoniczne są realizowane w godzinach 9-17, maksymalnie w ciągu trzech dni roboczych – zapewnia Santander Bank Polska.
W Alior Banku klient może dokonać zamknięcia karty kredytowej w oddziale, placówce partnerskiej oraz za pomocą infolinii banku.
– Jeżeli klient nie może skorzystać z tych kanałów, w sytuacjach awaryjnych może skontaktować się z bankiem wysyłając wiadomość przez www lub aplikację mobilną –podaje biuro prasowe Aliora.
Zapowiada też, że bank pracuje nad wdrożeniem możliwości rezygnacji z produktu również w kanałach internetowych.
Zaświadczenie przyjdzie pocztą
Za zaświadczenie o zamknięciu karty trzeba płacić. W Pekao SA- 20 zł jeżeli zaświadczenie ma być wydane w trybie zwykłym do 5 dni roboczych lub 35 zł za tryb ekspresowy – klient otrzymuje dokument najpóźniej następnego dna roboczego. W Credit Agricole o zaświadczenie klient może poprosić przez stronę internetową lub na infolinii. – Dokument … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS