A A+ A++

Czy można działać w biznesie bez znajomości psychologii i mechanizmów, które kierują naszym zachowaniem?

Nie, chyba że jest to nieuświadomiona kompetencja, czyli coś, co nazywamy talentem. Działać w biznesie i ominąć psychologię to tak, jakby prowadzić samochód i ignorować prawa fizyki.

W jakich obszarach wiedza z psychologii jest najbardziej przydatna?

Tego jest bardzo dużo, ale spróbujmy włożyć to do trzech worków. Pierwszym jest zarządzanie zasobami ludzkimi, czyli po prostu kierowanie pracownikami; drugim obsługa klienta, negocjacje i sprzedaż; trzecim – marketing. W każdym z tych worków są kieszenie, czyli kolejne obszary warte wsparcia psychologa. Dla przykładu w zarządzaniu zasobami ludzkimi jest strefa przywództwa, rekrutacji i selekcji pracowników, budowania zespołu, a potem zaangażowania w pracę, motywowania. Do tego dochodzą interwencje w sytuacje trudne, mediacje, zarządzanie zmianą.

Coś więcej niż spokój i wyciszenie. Mało znane (a wręcz niesamowite!) efekty medytacji
Coś więcej niż spokój i wyciszenie. Mało znane (a wręcz niesamowite!) efekty medytacji

Zobacz również

I przedsiębiorca zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę? Wie, że musi szkolić zespó … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWracamy do tematu: Pasażerka bez maseczki i… bez mandatu
Następny artykuł3 lata temu otwarto obwodnicę Ostrowa Wlkp.