Aprilia Tuono 660 i jej siostra RS660 są coraz bliżej.Oba motocykle, mimo dość umiarkowanej mocy, będą rasowymi torówkami, z potężnym wyposażeniem.
Choć RS660 został pokazany jako podstawowy model, bardzo nas cieszy, że Aprilia zdecydowała się rozpocząć produkcję obu motocykli naraz. Mechanicznie to właściwie ten sam sprzęt, napędzany połową silnika RSV4. Co ciekawe – połową rzędową, powstałą z dwóch przednich cylindrów.
Oprócz typu nadwozia, różnicą między Tuono 660, a RS660 będzie także minimalnie mniejsza moc tego pierwszego – 94 KM wobec 98 KM. Jeśli zaś chodzi o różnice między wersją, która ma trafić do produkcji, a konceptem, te wydają się niemal niezauważalne.
Z dokumentacji patentowej wynika, że coś zmieniło się w okolicy układy wydechowego, umieszczonego pod silnikiem. Jego obudowa wydaje się nieco bardziej wybrzuszona, co wskazuje na zamontowanie większego katalizatora, w dodatku umieszczonego możliwie jak najbliżej wylotu spalin, co zapewnia mu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej.
Zarówno RS660, jak i Tuono 660 w założeniu nie mają być biedniejszymi wersjami swojego większego rodzeństwa i widać to już w wyglądzie, który bardzo mocno nawiązuje to wyścigowych genów Aprilii. Tę tezę potwierdza również wyposażenie obu motocykli – na pokładzie znajdą się działający w zakrętach ABS, kontrola wheelie, dwustronny quickshifter, asystent hamowania silnikiem, tryby jazdy, w tym dwa torowe.
Takie udogodnienia rzadko występują w motocyklach o tak niskiej mocy, stąd przypuszczenie, że zarówno RS660, jak i Tuono 600 będą po prostu rasowymi, lekkimi wyścigówkami.
Kiedy zobaczymy oba te motocykle? Bardzo prawdopodobną datą jest listopadowa EICMA, choć spodziewamy się, że przed nią pojawią się jeszcze jakieś dodatkowe informacje. Do salonów nowe Aprilie wjadą najwcześniej w 2021.
Zobacz zdjęcia patentów:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS