A A+ A++

Zawór EGR to jeden z ekologicznych wynalazków motoryzacji. Na czym polega jego praca? Podczas jazdy ze stałą prędkością wpuszcza do komory spalania spaliny. W ten sposób sprawia, że gazy wydechowe auta są mniej nasycone tlenkami azotu. Gdy obciążenie silnika rośnie lub na biegu jałowym, zawór EGR powinien pozostawać w pozycji zamkniętej. Tyle teoria. W praktyce mechanizm działa dokładnie w taki sposób, jednak na dystansie 100 – 150 tysięcy kilometrów. Później zaczyna ujawniać pierwsze objawy awarii.

Na czym polega usterka zaworu EGR? Od wewnętrznej strony jest oblepiany nagarem. A ten najpierw ogranicza przepływ spalin, a później doprowadza do zablokowania zaworu – ten może stanąć w pozycji otwartej lub zamkniętej. EGR w pierwszej kolejności można czyścić – zabieg usuwania oleistego osadu kosztuje jakieś 100 – 300 złotych. Alternatywą jest wymiana mechanizmu. W takim przypadku koszty sięgają kwoty oscylującej między 300 a 1200 złotych.

Zobacz również: Kalkulator alkomat

Objawy zapchanego EGR:

  • chwilowe braki mocy:
    • na niskich obrotach,
    • w fazie rozgrzewania silnika w silniku benzynowym,
    • na wysokich obrotach w dieslu,
  • wyświetlanie kontrolki Check Engine,
  • szarpanie silnika w czasie przyspieszania,
  • nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,
  • wyraźny wzrost zużycia paliwa,
  • problemy z rozruchem silnika.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZa dwa dni Polska otworzy granice przed krajami Unii Europejskiej
Następny artykułMężczyzna stracił 19 tysięcy złotych. Oszuści w rękach policji